پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جشنواره بازی های محلی و مجسمه های شنی در آستارا برگزار شد

جشنواره بازی های محلی و مجسمه های شنی در آستارا برگزار شد





۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹

جشنواره بازی های محلی و مجسمه های شنی در آستارا برگزار شد

جشنواره بازی های بومی محلی و ساخت مجسمه های شنی با حضور شهروندان و گردشگران، به منظور ترویج نشاط اجتماعی در نوار ساحلی آستارا برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا در حاشیه این برنامه در طرح سالم سازی سفیر امید گفت: در این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای تجسمی و سازمان مردم نهاد بانوان خلاق حدود ۲۰۰ نفر شرکت کردند.وحید خاصی پور افزود: در گذشته بیش از ۱۰۰ بازی محلی نظیر طناب کشی، کمربند بازی، وسطی و هفت سنگ در آستارا رایج بود، اما بسیاری از آنها برای نسل‌های سوم و چهارم ناشناخته است و در این جشنواره، تعدادی از آنها اجرا شد.

وی ادامه داد: بازی‌های بومی و محلی ریشه در فرهنگ، آداب و رسوم مردم دارد و برای معرفی آئین‌های سنتی به گردشگران تا پایان فصل تابستان جشنواره بازی‌های بومی و محلی در سطح ملی به میزبانی آستارا برگزار خواهد شد.خاصی پور گفت: آموزه هایی نظیر احترام به قانون و حقوق دیگران، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، مدیریت رفتار و برتری جویی در بازی‌های بومی محلی گنجانده شده است. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: کودکان و نوجوانان هنر خلاق خود را با طرح‌های ابتکاری گره زده و با آفرینش مجسمه‌های زیبای شنی در ساحل این شهرستان، احساس‌ها و خلاقیت‌های لطیف خود را به نمایش گذاشتند.

شاپور تشرینی افزود:دریا موهبتی برای ساحل نشینان است و با تلاش مسئولان و برگزاری جشنواره های فرهنگی، برای استفاده از فرصت‌های بی نظیر دریا و ساحل تلاش می‌شود. دنیای پاک کودکان و زیبایی آبی رنگ خزر دست به دست هم داد تا رازهای تندیس‌های شنی به گوش صدف‌های دریا نیز برسد و از بخش‌های جالب این جشنواره، مشارکت والدین کودکان و نوجوانان بود که با نگارش دلنوشته های خود با موضوع دوستی با دریا بر ساحل، جلوه دیگری به این جشنواره دادند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *