پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آغازجشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران در یاسوج

آغازجشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران در یاسوج





۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰

آغازجشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران در یاسوج

پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین (کوچ عشایر) با حضور ۲۵ استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر و دیگر استان ها در پارک ولایت یاسوج آغاز شد.

استان‌های شرکت کننده در این جشنواره آداب، رسوم، سنن، صنایع دستی، سوغات محلی و فرهنگ‌ها و آئین‌های خود به ویژه در زمینه کوچ را در قالب بیش از ۱۰۰ غرفه و ۲۴ سیاه چادر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح این جشنواره اظهار داشت:این استان به عنوان یکی از مناطق بکر به «پایتخت طبیعت ایران» مشهور است و مردمان آن دارای خصوصیاتی اثبات شده از جمله دلیری، مهمان نوازی و غیرتمندی هستند.

حسین کلانتری افزود: همچنین غیرت و جوانمردی، وفاداری، عشق به میهن، قدرشناسی و سخت کوشی از واژه‌هایی است که همواره از بعد از انقلاب تاکنون با عشایر دلیر و سلحشور کهگیلویه و بویراحمد و زاگرس نشینیان عجین است.وی بیان کرد: عشایر علاوه بر ایفای نقشی مهم در تولید، غیرت و تعصب آنها در حفظ یکپارچگی سرزمینی و دفاع از وطن مثال زدنی است.

وی عنوان کرد: بسیاری از توانمندیها و ظرفیت‌های این استان هنوز ناشناخته است و برگزاری چنین رویدادهایی با هدف معرفی آنها می‌تواند تا حد زیادی کهگیلویه و بویراحمد را در سطح ملی و بین المللی به مردم بشناساند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با همدلی و رفع موانع، ظرفیت‌های استان باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و استفاده از آنها به عنوان یک ضرورت می‌تواند توسعه بیش از پیش منطقه را به همراه داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *