پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نشست تخصصی “معرفی ایران، سفره ایرانی” در ژاپن برگزار شد

نشست تخصصی “معرفی ایران، سفره ایرانی” در ژاپن برگزار شد





۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳

نشست تخصصی “معرفی ایران، سفره ایرانی” در ژاپن برگزار شد

نشست «معرفی ایران، سفره ایرانی» با هدف معرفی فرهنگ و سنت های اسلامی ایرانی و با موضوع چای و شیرینی ایرانی با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از هنردوستان و علاقه مندان ژاپنی در توکیو برگزار شد.

این برنامه از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و با حمایت سفارت ایران و با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و انجمن بین المللی هنرمندان ژاپن برگزار شد.

در ابتدای این نشست که در سالن فردوسی سفارت ایران در ژاپن برگزار شد، «دیوسالار» رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با تبریک نودمین سال آغاز روابط رسمی ایران و ژاپن گفت: در سال ۲۰۱۹ به مناسبت این رویداد مهم، برنامه‌های بسیار خوب فرهنگی در ایران و ژاپن برگزار شد و امروز شاهد یکی دیگر از این برنامه‌ها در راستای شناخت هر چه بیشتر از علایق و مشترکات فرهنگی دو کشور و توسعه همکاری‌ها و دوستی‌های دو طرف هستیم.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن تصریح کرد: مردم ایران و ژاپن همواره نسبت به فرهنگ و تمدن دو طرف با احترام و علاقه در طول حدود ۱۳۰۰ سال روابط، نگریسته اند و این تعاملات به خوبی ادامه دارد و امیدواریم شاهد توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها به ویژه در زمینه فرهنگی باشیم.

در ادامه این نشست، «کاواساکی» رئیس انجمن نیز با تشکر از همکاری رایزنی فرهنگی در اجرای این برنامه، مردم ایران را صمیمی، دوست داشتنی و ایران را کشوری صلح طلب و با امنیت بالا ذکر کرد و پیشنهاد نمود که به این کشور سفر نمایند.

همچنین شماره دوم مجله تخصصی ایران به زبان ژاپنی که از سوی رایزنی فرهنگی تهیه و منتشر شده بود و بروشور نودمین سال سفارت ایران در میان مخاطبان توزیع شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *