پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرازمینی‌ها به برج آزادی رسیدند

فرازمینی‌ها به برج آزادی رسیدند





۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷

فرازمینی‌ها به برج آزادی رسیدند

نخستین موزه«شهاب سنگ» ایران امروز در برج آزادی افتتاح شد. این موزه یک‌هزار قطعه شهاب سنگ از ماه، مریخ و سیارات دیگر را به نمایش گذاشته است.بیشتر این شهاب سنگ‌ها از مناطق کویری استان‌های کرمان و خراسان جنوبی یافت شده است. 

در این موزه می‌توان بزرگترین قطعه شهاب سنگ یافته‌شده از ایران را نیز مشاهده کرد. سن زمینی قدیمی‌ترین شهاب سنگ این مجموعه ۵۰ هزار سال است که در کویرهای ایران سقوط کرده است؛ این شهاب‌سنگ دو سال پیش کشف شده است.موزه شهاب سنگ‌های ایران که مجموعه‌ای خصوصی به شمار می‌آید، اردیبهشت‌ماه امسال برای نخستین‌بار در کاخ گلستان رونمایی شد، ‌اما مکان آن موقت بود که حالا با انتقال به مجموعه فرهنگی برج آزادی،صاحب موزه‌ای دائمی شده است.

محمدرضاکارگر مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین افتتاح این موزه، با یادآوری اینکه تاکنون ۱۵۰موزه غیردولتی در کشور راه‌اندازی شده است، افزود:تمام این موزه‌ها تلاش می‌کنند زمینه تغییر را فراهم کنند.موزه شهاب سنگ نیز برای این مهم است که ما را با پایدیده‌ای غیرزمینی روبه‌رو می‌کند.شهاب سنگ‌ها تنها آثار ملموسی هستند که بشر می‌تواند از جهان ناشناخته در اختیار داشته باشد.کارگر موزه شهاب سنگ‌های ایران را مقصدی جدید برای گردشگران معرفی کرد. سیدعلی مفاخریان شهردار منطقه ۹ نیز در این مراسم درباره اهمیت علمی شهاب سنگ‌ها که می‌توانند محل مطالعه چگونگی پدید آمدن جهان هستی باشند، سخن گفت و افزود: این هزار قطعه شهاب سنگ که در برج آزادی به نمایش گذاشته شده است گنجینه‌ای باارزش برای کشور به شمار می‌آید و می‌تواند برج آزادی را به کانون مرجعه محققان، دانشمندان، جغرافی‌دانان، اقلیم‌شناسان و همچنین گردشگران تبدیل کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *