پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ضرورت استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای مبارزه با ملخ‌ها

ضرورت استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای مبارزه با ملخ‌ها





۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰

ضرورت استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای مبارزه با ملخ‌ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: از راه دیپلماسی فعال می‌توانیم با وزارت جهاد کشاورزی کشور عربستان ارتباط برقرار کنیم تا آنها نیز به وظیفه خود در مقابله با آفت ملخ صحرایی اقدامات جدی‌تری را داشته باشند. علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص هجوم ملخ‌ها به برخی از استان‌های کشور و مقابله با آنها، گفت: شاهد هجوم گسترده ملخ‌های صحرایی طی هفته‌های اخیر در 7 استان کشور بوده‌ایم و وزارت جهاد کشاورزی با توجه پیگیری‌های به عمل آمده توسط کمیسیون کشاورزی مجلس اقدامات خوبی را داشته است.

جهاد کشاورزی مانع از خسارت شدید ملخ‌ها به اراضی کشاورزی شد  نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تاکنون موفق شده تا از وارد شدن خسارت‌های شدید به محصولات کشاورزی جلوگیری کند، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه جمعیت ملخ‌های صحرایی بسیار زیاد بوده و هجوم گسترده‌ای داشته‌اند خسارت زیادی به باغات وارد نشده است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خسارت ملخ‌ها عمدتا در عرصه‌های منابع طبیعی رخ داده است، ادامه داد: امیدواریم همچنان وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، نیروهای بسیجی داوطلب، کشاورزان و محیط زیست بتواند نسبت به مدیریت ملخ‌های صحرایی به عنوان نوعی آفت خطرناک اقدامات لازم را به عمل آورد.

از راه دیپلماسی فعال می‌توانیم با وزارت جهاد کشاورزی کشور عربستان ارتباط برقرار کنیم تا آنها نیز به وظیفه خود در مقابله با آفت ملخ صحرایی اقدامات جدی‌تری را داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *