سایت خبری پیام ما آنلاین | مذاکره به شرط عذرخواهی

مذاکره به شرط عذرخواهی





۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۹

مذاکره به شرط عذرخواهی

رییس جمهور: ما همواره مرد مذاکره و دیپلماسی بوده، همان طوری که مرد جنگ و دفاع هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه آمریکایی‌ها تبلیغات جدیدی را برای فشار بر ملت ایران آغاز کردند، گفت: البته آمریکایی‌ها اقدامات جدی خود را از اردیبهشت پارسال و مقدمات آن را از دی ماه 96 شروع کرده بودند و هر روز هم یک اقدام خلاف قانون در عرصه‌های بین‌المللی، سیاسی، تبلیغاتی و بویژه اقتصادی برای فشار علیه ملت ایران انجام می‌دهند.روحانی با تأکید بر اینکه آمریکا تا به امروز در صحنه بین‌المللی، منطقه‌ای، سیاسی و تبلیغاتی در اقدامات خود ناموفق بوده، ‌اظهار داشت: آمریکایی ها در صحنه اقتصادی نیز به اهداف مورد نظر خودشان نرسیده و نخواهند رسید، البته طبیعی است که با فشارهای خود مشکلاتی برای زندگی روزمره مردم ایجاد کنند.
رئیس جمهور تصریح کرد: ما همواره مرد مذاکره و دیپلماسی بوده همان طوری که مرد جنگ و دفاع هستیم مذاکره در صورتی میسر است که همه فشارها برداشته شده، از اقدامات غیرقانونی خود عذرخواهی کنند و احترام متقابل وجود داشته باشد. بدون تردید قبول خواسته فرد چاقوکشی که به زور و به دروغ به دنبال مذاکره است، مطمئناً به جایی نخواهد رسید و ما با فرد چاقوکش و فرمول چاقوکشی مذاکره نمی‌کنیم و قبول چنین مذاکره‌ای به معنای ذلت و تسلیم است.روحانی با تأکید بر اینکه مردم به خوبی آگاه باشند که آمریکا به هیچ عنوان آمادگی برای مذاکره ندارد، تأکید کرد: اصلاً چنین نیست که برخی تبلیغ می‌کنند طرف آمریکایی، برای مذاکره آمادگی دارد، آمریکا اصلاً برای مذاکره آمادگی ندارد و اعمالی که انجام می‌دهد برای شکست ملت ایران است و قصد دارد، دومرتبه به ایران بازگردد.رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در اولین اقدام باید آمریکا را از اقدامات غیرقانونی و ظالمانه خود پشیمان کنیم، گفت: باید در مقام عمل ثابت کنیم که آمریکایی‌ها اشتباه کرده و محاسبات‌شان غلط است و هر زمان که به اشتباه محاسباتی خود پی بردند و حاضر شدند از طریق منطق و استدلال مشکلات را حل کنند ما برای این کار آمادگی داریم.روحانی با تأکید بر اینکه امروز راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، خاطر نشان کرد: به متجاوزی که می‌خواهد قدم به قدم ملت ایران را تحت فشار قرار دهد، باید بفهمانیم که مسیر غلط و نادرستی را انتخاب  کرده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا با همه توان خود قادر نیست بازار نفت جهان را در مشت خود قرار دهد، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در این زمینه تصور غلطی دارند.دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز از روابط بسیار خوبی با اکثر همسایگان خود برخوردار هستیم، اظهار داشت: تنها یکی دو کشور وجود دارند که آنها نیز باید متوجه اعمال و رفتار خود باشند. عربستان و امارات باید بدانند که وجود و بقایشان در سایه تصمیم خردمندانه حکومت جمهوری اسلامی ایران است. روحانی خاطر نشان کرد: ما بودیم که تروریست‌ها را در منطقه شکست دادیم اگر چه ملت‌های منطقه مقاومت و ایستادگی کردند اما اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود چه بسا شکست تروریست‌ها امکان‌پذیر نبود، لذا ما چنین خدماتی به منطقه‌ کرده‌ایم و کشورهای منطقه باید ممنون ایران باشند.
رئیس جمهور به عربستان و امارات گفت: شما که وجودتان در سایه جمهوری اسلامی ایران است، چطور به ترامپ می‌گویید که اگر صادرات نفت ایران را به صفر برسانید ما آن را جبران خواهیم کرد؟ آیا از تبعات این حرف خود آگاه هستید و می‌دانید که این به معنای دشمنی صریح با ملت ایران است؟ آیا نمی‌دانید که دوران ترامپ به پایان خواهد رسید و ما ماندگار هستیم و به عنوان همسایه در طول سالیان طولانی در کنار هم خواهیم بود؟ بهتر است به فکر دوستی دائمی در منطقه باشیم.
ایران، روش‌های مختلفی
برای فروش نفت دارد
رئیس جمهوربا اشاره به تصور ترامپ در به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تصریح کرد: این کار امکان‌پذیر نیست و ما به روش‌های مختلف نفت خود را به فروش خواهیم رساند و آمریکا با این گونه اقدامات خود به تمام ملت‌های جهان و همه شرکت‌های نفتی دنیا و حتی به ملت خودش ظلم می‌کند .رئیس جمهور تصریح کرد: ملت ایران در کنار مقام معظم رهبری، دولتمردان و نیروهای مسلح و همراه با همه کشورهای منطقه و کشورهای دوست از این مشکل عبور خواهد کرد اما بدانید راهی که انتخاب کرده‌اید نادرست و غلط است.روحانی گفت: برخی از کشورهای همسایه نیز بدانند که حرف‌ها و اقداماتی که مرتکب می‌شوند در تاریخ ثبت خواهد شد و در آینده ملت‌های خودتان آنها را محکوم خواهند کرد. ملت ایران در طول تاریخ به شما خوبی کرده و شما خوبی را با بدی پاسخ می‌دهید و این با منطق برادری و همسایگی سازگار نیست.
رئیس جمهور تصریح کرد: شما می‌دانید که جمهوری اسلامی ایران قدرت اصلی منطقه‌ است و اگر اراده دیگری داشته باشد از آن استفاده می‌کند، لذا راهی را انتخاب کنید که به نفع ملت‌های منطقه و جهان و به نفع بازار باشد.روحانی خاطر نشان کرد: نهایت اقدامات غیرقانونی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند، ایجاد آشوب در خیابان است، اما با این گونه اقداماتی که مرتکب می‌شوید اگر هم کسی معترض باشد وقتی ببیند دشمن شمشیر به رخ ملت ایران کشیده است، معلوم است که با آن همراهی نخواهد کرد و اختلاف خانوادگی را کنار می‌گذارد.
روحانی گفت: امروز بانک مرکزی، سازمان برنامه بودجه و همه وزرای اقتصادی باید تلاش کنند فشار دشمن را به خودشان بازگردانند و از بار فشار بر دوش مردم بکاهند و این کار کاملاً‌ امکان‌پذیر است.روحانی خاطر نشان کرد: باید در برابر تحریم آمریکا، تسهیل اقتصادی، تولیدی و صادراتی را در پیش بگیریم و با این کار می‌توانیم تحریم را بشکنیم، امروز بایستی شرایط را برای تولید و اشتغال تسهیل سازیم و این کار امکان‌پذیر است به شرط اینکه همه در کنار هم قرار بگیریم. رئیس جمهور تصریح کرد: امروز می‌توانیم همه شرایط موجود را به فرصت خوبی برای توسعه کشور و رفع مشکلات تبدیل کنیم.رئیس جمهور تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند که از شرایط کنونی به خوبی عبور خواهیم کرد و هیچ گونه نگرانی برای آینده نداشته باشند؛ از این گونه تهدیدات زیاد بوده اما به فضل الهی از آن عبور کرده و به اهداف بلند ملت ایران دست خواهیم یافت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *