پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سیگنال‌های مثبت ژاپن برای ایران

سیگنال‌های مثبت ژاپن برای ایران





۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵

سیگنال‌های مثبت ژاپن برای ایران

در روزهای گذشته گروهی از طراحان تور  ژاپن به شهداد سفر کردند

درست در روزهایی که بحث بر سر تحریم معاملات نفتی ژاپن و ایران بالا گرفته، دو کشور ایران و ژاپن روی گسترش تعاملات گردشگری متمرکز شده‌اند.

سفر گروهی از مدیران و طراحان تور ژاپنی به کویر لوت، دریچه‌ای دیگری را به روی دو کشور گشوده است و به نظر می‌رسد همکاری‌های گردشگری فارغ از بحث دولت‌ها بین سرمایه‌گذاران خصوصی در حال وقوع است. سید عباسعلی امامیه – نماینده دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن – در این‌باره به ایسنا بیشتر توضیح داد: حدود ۱۰ طراح، مدیر برنامه و توراپراتور و گزارشگر اکوتوریسم ژاپنی به ایران سفر کردند و منحصراً از کرمان و منطقه شهداد در کویر لوت بازدیدی داشتند. سفر به ایران تجربه نخست همه آن‌ها بود که بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند و بلافاصله برای اجرای تور در ایران و مخصوصاً کرمان، برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کرده‌اند. اطلاعات زیادی را از ایران و کرمان و به ویژه شهداد در سایت‌ها اطلاع‌رسانی و توریستی خود منتشر کرده‌اند و درخواست‌هایی برای اجرای تور انحصاری در کویر شهداد دریافت شده است.

او درباره علت انتخاب کرمان به عنوان مقصد گردشگران ژاپنی توضیح داد: حدود دو سال پیش در سمیناری که در این شهر برای نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور برگزار شد، با افراد ذی‌نفوذی در استان و اتاق بازرگانی آن آشنا شدم که سفر این گروه از آژانس‌داران ژاپنی را خارج از نظام بروکراسی پیگیری کردند. آن‌قدر کشش از طرف مسؤولان این استان زیاد بود که ما را به کوشش وا داشت. سال ۲۰۱۷ غرفه ایران در نمایشگاه «جاتا» را به ارگ بم اختصاص دادیم که ژاپنی‌ها دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به آن دارند. در سال ۲۰۱۸ سمیناری در ژاپن با موضوع ایران برگزار کردیم که و در ادامه این تور آشناسازی برای تعدادی از برنامه‌نویس‌ها، توراپراتورهای آژانس‌های معتبر با همراهی یک گزارشگر تخصصی اکوتوریسم برگزار شد. در این تور آشناسازی تاکید بیشتر بر حضور طراحان تور بود؛ چرا که سفر مدیران آژانس‌های خارجی به ایران تا کنون دستاورد زیادی نداشته است، چون مدیر آژانس، تور را طراحی نمی‌کند.

وی افزود: اجرای این تور آشناسازی در شرایط سیاسی و اقتصادی امروز، قطعاً دشوار است اما با یک شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای که ۶ مسیر پروازی به ایران دارد و قصد کرده تعداد پروازهایش به ژاپن را افزایش دهد، مذاکره کردیم از این پروژه حمایت مالی کنند. با یک شرکت هواپیمایی داخلی نیز مذاکره شد که اسپانسر این پروژه در بخش ایران باشد. CIP فرودگاه امام و اتاق بازرگانی مخصوصاً در کرمان همراهی زیادی داشتند و بخش بازاریابی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم ورودی آثار تاریخی را برای این گروه رایگان کرد. این حرکت نشان می‌دهد اگر بخواهیم می‌توانیم کار گروهی و نتیجه‌بخش انجام دهیم. نتیجه این همکاری بسیار مثبت بود، این شیوه کار را به سایر همکاران پیشنهاد می‌کنم هرچند که هزینه و وقت زیادی را صرف می‌کند.

نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ژاپن، دعوت از عوامل یک شبکه تلویزیونی معتبر و شناخته شده‌ی ژاپنی را برنامه بعدی در ادامه این پروژه معرفی کرد و گفت: تخصص این شبکه تبلیغ میراث جهانی است و قرار شده در ماه جون یک ماه به ایران سفر کنند که ۱۰ روز آن به فیلم‌برداری از کویر شهداد اختصاص دارد و یک هفته هم در یزد خواهند بود. امامیه به بهانه سفر این گروه، به نوع روابط گردشگری ایران و ژاپن پرداخت و اظهار کرد: بعد از تهدیدهای ترامپ و خروج یکجانبه آمریکا از برجام و فشارهایی که به دیگر کشورها برای توقف رابطه با ایران وارد می‌کند، نگران بودیم بازار ژاپن را از دست بدهیم و آژانس‌های بزرگ نتواند برای ایران مسافر جمع کنند، اما اکنون شاهدیم آژانس‌های بیشتری به ایران راغب شده‌اند.

وی تاکید کرد: ژاپن بازار پویا و فعالی است و واکنش آن به ایران خوب است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *