سایت خبری پیام ما آنلاین | روحانی: سدها قابل اعتماد هستند

روحانی: سدها قابل اعتماد هستند





۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳

روحانی: سدها قابل اعتماد هستند

در روزهای آینده با توجه به تداوم بارش ها، ممکن است در برخی از استان‌ها با مشکلاتی مواجه شویم

رییس جمهوری در جلسه هیات دولت موضوع واگذاری بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی و اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی را اقدام احمقانه و بی خردانه آمریکا برای حمایت از یک گروه جنایتکار در سرزمین های اشغالی دانست و اظهار داشت: هیچ‌کس این اقدام آمریکا را در تاریخ قبول نکرده و به آن اعتنایی نمی کند.

وی با بیان این که برای ملت ایران به خوبی روشن است که هدف آمریکایی‌ها از این اقدام چه بوده است، خاطرنشان کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را به صراحت مطرح کرد که این اقدام آمریکا به درخواست آنها صورت گرفته و به عبارتی همه جنایت‌ها و اقدامات خلاف آمریکا برای این بوده که یک نفر در سرزمین اشغالی در انتخابات به پیروزی برسد. رییس جمهوری با تاکید بر این که اسرائیل سرزمین غصب شده فلسطینیان است و انتخابات در آن معنا ندارد، گفت: اگر می‌خواهند انتخابات برگزار کنند باید مردم فلسطین و نه اشغالگران، پای صندوق آراء بیایند. وی در ادامه بیان کرد: باید در این شرایط پیوستگی، همبستگی و انسجام را بیش از گذشته تقویت کنیم، امروز زمان گله‌گذاری، جناح‌ها و گروه‌ها از یکدیگر نیست و زمانی است که باید همه در صف واحد و مستحکم قرار بگیریم تا کسی نتواند در این صف رخنه ایجاد کند و در برابر توطئه آمریکایی‌ها ایستاده و از مشکلات عبور کنیم.

مسوولان به هیچ حاشیه ای پاسخ ندهند

وی تصریح کرد: از همه مسوولان دولتی در دستگاه اجرایی در تمامی رده‌ها می‌خواهم که به هیچ حاشیه‌ای پاسخ ندهند، چرا که امروز زمان خدمت به مردم است و همه ارکان دولت موظف هستند که به موضوعات و مسایل حاشیه‌ای نپرداخته و تنها برای خدمت به مردم و حل مشکلات و جبران خسارات مردم متمرکز شوند.

روحانی افزود: بسیار علاقمندیم در منطقه رفراندومی برگزار شود تا همه ملت‌ها و کشورها اعلام کنند که در این سال‌ها از سوی چه کسانی بر منطقه ظلم شده و چه کسانی به یاری دولت‌ها و ملت‌های منطقه شتافته‌اند.

روحانی بیان کرد که این اقدام آمریکا در بدترین شرایط از لحاظ انسانی و در بهترین شرایط برای رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. آنها به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند پای خود را از حد شعار یک قدم، فراتر بگذارند با چه مشکلات و مصیبت‌هایی روبرو خواهند شد و فکر نمی‌کنم آنها هر چقدر هم ناشی باشند بخواهند اقدام دیگری انجام دهند.

وی با بیان این که آمریکا می‌خواهد با این اقدام تبلیغاتی یک فشار روانی و اقتصادی بر مردم ایران وارد کنند، گفت: آنها به دنبال این هستند که بگویند می‌توانیم ملت‌های منطقه را از ایران جدا کنیم، اما تردیدی وجود ندارد که از این به بعد ارتباط ایران با دولت‌ها و ملت‌های منطقه بیشتر خواهد شد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همچنان برخی از شهرها و استان‌های کشور با مشکلات ناشی از سیل و سیلاب مواجه هستند و ممکن است در روزهای آینده نیز به واسطه بارش‌ها این مشکلات ادامه داشته باشد، گفت: دولت، ‌مردم و سایر دستگاه‌هایی که باید حمایت داشته باشند، وظایف و مسئولیت‌هایی دارند که باید به آن عمل کنند.

روحانی ادامه داد: دولت وظیفه دارد در این شرایط در خط مقدم حل مشکلات مردم باشد و در این راستا وزارتخانه‌های گوناگون، مسئولیت‌های بسیار سنگینی را بر دوش داشته و در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به از بین رفتن و آسیب‌ دیدن بعضی از راه‌های کشور در اثر سیل و رانش زمین، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی راه‌ها، وظیفه بسیار سنگینی دارد. باید تلاش کنیم تا خطوط ارتباطی را در مناطق سیل‌زده به شرایط عادی بازگردانیم و در برخی مسیرهایی که بازگشت به شرایط طبیعی نیاز به زمان دارد، باید یک ارتباط موقت ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم گازرسانی به روستاها است، ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران روزانه حدود 10 روستا را وارد مدار گازی کشور می‌کند و سالانه بیش از 3 هزار روستا به شبکه گازی کشور متصل می‌شود.

ماموریت دستگاه های اجرایی  برای رونق تولید

وی با یادآوری این که وزارت کشور در اینگونه حوادث فرماندهی عملیات امداد، نجات و ساماندهی را برعهده دارد، اظهار داشت: وزیر کشور، استانداران و فرمانداران در این زمینه تلاش پیگیر و بسیار خوبی را به انجام رساندند.

رییس دولت دوازدهم با تأکید بر این که مردم نباید به شایعات توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: ممکن است در روزهای آینده با توجه به تداوم بارش ها، در برخی استان‌ها با مشکلاتی مواجه شویم، اما مرجع اخبار برای مردم باید صدا و سیما باشد و به شایعات بی‌اساس توجه نکنند. روحانی افزود: پایداری سدهای کشور مورد اعتماد است و همه سدها به طور ساعتی و روزانه کنترل می‌شوند.

وی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی باید همه توانشان را در زمینه تأمین مسایل مالی و ارایه تسهیلات بکار بگیرند.

رییس جمهوری با بیان این که امروز در شرایطی قرار داریم که همه باید تلاش کنند تا از رنج و سختی مردم کاسته شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب، از کشاورزان و دامدارانی که در حوادث اخیر خسارت دیده اند، پشتیبانی کند .روحانی گفت: مردم مطمئن باشند اجازه نمی‌دهیم کسی که در این حوادث خسارت دیده بی‌پناه بماند.

رییس جمهوری درجلسه هیات وزیران همه دستگاه‌های اجرایی را مأمور کرد تا با بهره گیری از تجربیات موجود و شناسایی مشکلات و تنگناها، به منظور رفع موانع، تسهیل فرآیندها و رونق تولید، برنامه های خود را به هیات وزیران ارائه کنند.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *