سایت خبری پیام ما آنلاین | حقابه‌ جازموریان در انتظار کارگروه

حقابه‌ جازموریان در انتظار کارگروه





۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۴

حقابه‌ جازموریان در انتظار کارگروه

وزیر نیرو در سفر به جنوب کرمان وعده داد با تشکیل کارگروه حقابه در وزارت نیرو

 سهم جازموریان مشخص می‌شود

رضا اردکانیان در آئین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های فوق توزیع و توزیع برق در جنوب استان کرمان، احداث دو پروژه پست و یک خط فوق توزیع و بهره برداری از برق رسانی به 40 روستا و توسعه و اصلاح شبکه های توزیع برق افزود: همه ما در یک میدان مسابقه به سر می بریم و باید از این فرصتی که در اختیار داریم برای جلب رضایت مردم و خداوند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این رقابت کاری ضروری و مهم این است و باید میدان این مسابقه و رقابت را به میدانی برای افزایش سطح رضایت مندی مردم تبدیل کنیم.وزیر نیرو اظهارداشت: در این میدان همه ما باید پس از توکل به خداوند توجه به این موضوع داشته باشیم که در همه کارها افزایش رضایت مندی مردم را به دنبال داشته باشد.اردکانیان گفت: کشور ما کشور ثروتمند است، معادن غنی و نفت دارد، ظرفیت های طبیعی خدادادی وسیعی دارد و از نظر موقعیت جغرافیای سیاسی نیز در نقطه حساسی در دنیا قرار گرفته ایم و همه این موارد اهمیت بالایی به کشور ما می دهد.

وی تصریح کرد: غنی ترین و ارزشمند ترین ثروت ما، ظرفیت غنی منابع انسانی کشور است و ما از مردمان بسیار نجیب، هوشیار، با معرفت صبور، بردبار، فداکار و باهوشی برخوردار هستیم و این ثروت را خداوند بنا به مشیت خود به همه نقاط دنیا اعطا نکرده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ظرفیت منابع انسانی ما به نحوی است که وقتی با قابلیت های طبیعی افزوده می شود، نه تنها قادر خواهد بود بهترین شکل زندگی را برای این سرزمین رقم بزند بلکه سرنوشت بسیار دلگرم کننده و توام با رفاه و آسایش را برای کل منظقه می تواند ایجاد کند و شاید درگیر کردن ما با مشکلاتی که با آن روبرو هستیم نیز به دلیل شناخت این ظرفیت ها است.

اردکانیان در ادامه با اشاره به اینکه امروز 75 درصد جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند، گفت: در آن زمان در زمینه جمع آوری و تصفیه تنها یک تصفیه خانه وجود داشت و امروز جمعیت تحت پوشش این تسهیلات اندکی بیش از 50 درصد از جمعیت 80 میلیونی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پنجره های جدیدی را به واسطه دانشی که وجود دارد از جمله در انرژی های تجدید پذیر باز کرده ایم و کشور ما با تمامی همسایگان خود امکان تبادل انرژی برقرار کرده است.

وی تصریح کرد: زمینه هایی برای تبدیل شدن به گلوگاه تبادل انرژی در منطقه را ایجاد کرده ایم.

رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در نشست جمع بندی سفر یک روزه به جنوب استان کرمان افزود: در این سفر از طرح های مختلفی بازدید و پروژه های بزرگی افتتاح یا کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: استان کرمان در شرایط خوبی به لحاظ منابع زیرزمینی نیست و سالانه یک میلیارد متر مکعب بیلان منفی و برداشت بیش از حد مجاز در استان صورت می گیرد که این موضوع حیات و پایداری توسعه را تهدید می کند.

اردکانیان بر پرهیز از بخشی نگری در موضوع آب تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا همه باید بر اساس مفاهمه واحد و به صورت هماهنگ برای حل مشکلات حوزه اب اقدام کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه دو منطقه جیرفت و چاه‌حسن به عنوان پایلوت اجرای طرح تجمیع و کنتورگذاری چاه‌ها انتخاب می‌شوند گفت: چاه‌های مجازی که بیش از پروانه برداشت دارند و چاه‌های غیرمجازی که در این منطقه وجود دارد باید تعیین‌تکلیف شوند.وزیر نیرو در پاسخ به روزنامه استانی «کاغذوطن» در خصوص حقابه جازموریان گفت گفت:«کارگروهی در وزارت نیرو در ستاد امور آب در ارتباط با بحث حقابه‌ها تشکیل شده است.»اردکانیان ادامه داد:«ابعاد مختلف این کارگروه زیرنظر معاون امور آب در دست بررسی است و ریاست عمومی و کلی دولت هم رعایت حقابه‌هاست و طبق قانون توزیع عادلانه آب رفتار خواهد شد و طبق قانون نتایج این کارگروه اعلام خواهد شد.»

وی ادامه داد: هر جا اختیاری نیاز باشد، تفویض می کنیم تا طرحی اجرای شود که هم معیشت کشاورز تامین شود، هم از مهاجرت جلوگیری شود، هم کشت خارج از الگوی کشت انجام نشود و هم آب اندازه مصرف شود.

استاندار کرمان در این پایان این سفر گفت: هماهنگی و همسویی دستگاه های مرتبط با آب یک نیاز است و نباید به این موضوع به شکلی یک سویه نگاه کرد.محمد جواد فدائی خاطرنشان کرد: در سفر وزیر نیرو به جنوب استان کرمان مقرر شد به نحوی همکاری و تعاملات بین بخشی انجام شود که در نهایت شاهد ارتقای شاخص های آب در منطقه جنوب در حدی که به توازن در استان رسیده و پس از آن بتوانیم کمبود استان را نسبت به میانگین کشوری جبران کنیم، دست یابیم. 

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان نیز گفت: تنها مزیت جنوب استان کرمان در کشاورزی است زیرا این منطقه در حوزه صنعت و معدن ضعیف است و برای استفاده از ظرفیت سایر بخش ها نیاز به توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم.احمد حمزه با اشاره به این مطلب که مملکت به مدیران جسور نیاز دارد، تاکید کرد: در قلعه گنج و رودبار بخشی از مشکلات حوزه آب حل شده است و با پروژه هایی که در روز جاری افتتاح شده، مشکل آب آشامیدنی کهنوج حل می شود.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *