سایت خبری پیام ما آنلاین | صید هواپیمایی قطر از آسمان ایران و چین

صید هواپیمایی قطر از آسمان ایران و چین





۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰

صید هواپیمایی قطر از آسمان ایران و چین

هواپیمایی قطرایرلاین  از راه‌اندازی خط پروازی از پکن به اصفهان خبر داده  است

ممکن است راه‌اندازی برخی خطوط پروازی در کوتاه‌مدت سودآوری زیادی نداشته باشد اما نگاه بلندمدت و باقی ماندن در بازار هدف برای سود بیشتر در آینده، این کار را توجیه‌پذیر می‌کند؛ و این همان منطقی است که هواپیمایی قطر را به فراست راه‌اندازی خط پروازی پکن-اصفهان انداخته است. اعلام هواپیمایی قطر ایرلاین برای از سرگیری پرواز به مقاصد شهرهای جدید ایران همچون اصفهان و شیراز در میان اخبار نه چندان خوشایند این روزها، شاید نسیم دلنوازی برای صنعت گردشگری کشورمان باشد؛ هرچند جای خالی شرکتهای هواپیمایی ایرانی در این میان، به شدت احساس می‌شود.

هواپیمایی قطر در یکی از صفحاتش از راه‌اندازی خط پروازی از پکن به اصفهان خبر داده و در تبلیغاتش با پس‌زمینه تصویر مسجد جامع اصفهان، نوشته است «اصفهان؛ جایی که فرهنگ عجیب و غریب و زیبایی طبیعی ترکیب شده است.»

به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در برنامه ششم توسعه وجود این گونه اتفاقات، تاثیر مثبتی بر ورود گردشگر به داخل داشته باشد. همچنین در شرایطی که وجود تحریم‌ها بر فروش نفت ایران اثر گذاشته توسعه گردشگری به ارزآوری کمک خوبی می‌کند.

«محمدحسن کرمانی» کارشناس گردشگری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، این امکان هواپیمایی قطر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نباید ایرلاین‌های داخلی را در شرایط کنونی مجبور به گذاشتن این پروازها کرد، زیرا ممکن است برای ایرلاین‌های داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد.

وی حوزه گردشگری نداشتن هواپیما برای پروازهای طولانی‌مدت و یا نبودِ تعداد زیاد مسافر از دلایلی عنوان کرد که ایرلاین‌های داخلی از گذاشتن چنین پروازهایی طفره می‌روند.

«رضا عابدینی سهی» جهانگرد ایرانی نیز دلیل اصلی قطر برای گذاشتن چنین خطوط هوایی را ماندن در بازار هوایی ایران دانست و گفت: مسئولان ایرلاین قطر می‌دانند با رفتن بسیاری از ایرلاین‌های خارجی از خطوط هوایی ایران، این بازار خالی می‌ماند و آنها می‌توانند یکه‌تاز میدان شوند.

وی با اشاره به روابط خوب اقتصادی ایران و قطر گفت: طرف قطری همچنین می‌داند ممکن است ایرانی‌ها به دلیل افزایش نرخ دلار، کمتر به سفرهای اروپایی بروند اما سفرهایشان را به کشورهای همسایه افزایش می‌دهند و آنها می‌توانند از این اتفاق بهترین استفاده را بکنند.

این فعال اجتماعی اضافه کرد: همچنین کارشناسان و بازاریاب‌های این ایرلاین به خوبی متوجه هستند که پس از پایان یافتن تحریم‌های ایران، جای پای آنها محکم است اما ایرلاین‌های دیگر به راحتی نمی‌توانند به جای گذشته‌شان بازگردند.

این گردشگر گفت: شرکت‌های بزرگ به سودهای مقطعی و زودگذر دل نمی‌بندند و سعی دارند برای کسب سودهای بزرگ در آینده بازارشان را حفظ کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیز در واکنش به اعلام هواپیمایی قطر مبنی بر راه‌اندازی پرواز اصفهان – پکن گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که امیدواریم ایرلاین‌های داخلی نیز این امکان را برای مسافران ایجاد کنند.

«حرمت‌الله رفیعی» خاطرنشان کرد: به طور قطع کارشناسان هواپیمایی قطر بازاریابی برای این خط هواپیمایی را انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که مسافر کافی در این مسیر وجود دارد و قطعا با راه‌اندازی این مسیر ضرری متوجه این ایرلاین نخواهد بود.

وی افزود: البته ایرلاین‌های داخلی نیز دلایلی برای راه‌اندازی نکردن این مسیر پروازی دارند که از آن جمله می‌توان به نداشتن هواپیما برای مسیرهای طولانی و یا علاقه به تردد در مسیرهای کوتاه اشاره کرد. «عرفان فکری» کارشناس و مدرس گردشگری نیز بازگشت پرواز پکن به اصفهان به خطوط هواپیمایی قطر را امیدوارکننده دانست و گفت: در این فضای ناامیدکننده که بسیاری از ایرلاین‌های خارجی به دلیل کاهش سفرهای خروجی در پی افزایش نرخ دلار از ایران رفتند، بازگشت این خط هوایی بسیار ارزنده است.‌‌‌‌‌‌

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *