پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فردای چهل‌سالگی

فردای چهل‌سالگی





۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۴

 

فردای چهلسالگی

چهل سال سپری شد و مردم نشان دادند پشتیبان کشوری هستند که در هر شرایطی سرزمین پدری و مادری آنان است

چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در حالی با حضور گسترده مردم به پایان رسید که همه راهپیمایان یک نوا بر لب و یک آرزو در دل داشتند«وحدت برای موفقیت ایران». امروز اولین روز بعد از چهل سالگی استروزی که ایرانیان وطنپرست با امید و دلهره پا به آن گذاشتهاندبالا و پایینهای فراوانی را دیدهانداما دست از مام وطن نکشیدهاندآنها از هر سلیقهای و در روزهایی که برخی بر طبل اختلافهای داخلی میکوبند و چه بسا نانشان از تنور همین اختلافها در‌ میآید، همبستگی خود را حفظ کردهاندبسیار کاشتهاند در این سالها و آنچه درو کردهاند با وعدهها برابری نداشته اما امید خود را از دست ندادهاند.

 

مردم همیشه پای کشور ایستادهاند، اما همواره ته صف تقسیم عدالت بودنداین تجربه چهل ساله و آن انقلاب پشتوانه کوچکی نیستکولهباری از تجربه به همراه دارند برای عبور از گردنه دشواریهاتاریخ نشان داده که ملت هیچ وقت اشتباه نمیکند.

چهل سال از پیروزی انقلابی سپری شد که با حضور مردم رنج کشیده و معترض نسبت به شرایط دوران رژیم پهلوی به خیابان ها آمدند و برای گرفتن حقی که از آن خودشان بود، پافشاری کردند، جان دادند و سرانجام هم جشن پیروزی را با حضور امام (ره)بازگشته به کشور برپا کردند. 

چهل سال سپری شد و مردم نشان دادند پشتیبان کشوری هستند که در هر شرایطی سرزمین پدری و مادری آنان است، هر کجا که باشند به ایرانی بودنشان افتخار می کنند و برایش جان می دهند. 

جشن چهل سالگی این انقلاب بود و مردم از هر قشر و گروه و سن و سالی آمدند تا در این جشن ملی، حماسه خلق کنند و نشان دهند که در این سرزمین، خون کاوه در رگ هایشان و قدرت رستم در بازوانشان جریان دارد. قرار بود جمهوری اسلامی به برگزاری جشن ۴۰ سالگی نرسددشمنان انقلاب اسلامی برای این جشن نقشهها داشتندنقشههایی که امسال هم با حضور میلیونی ایرانیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقش بر آب شد.جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیسجمهور آمریکا آرزوهای خود را در قالب سخنانی مطرح کرده بوداو انتظار داشت جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد خود را نبیند و احتمالاً آمریکاییها در کنار ایادی مزدورشان در تهران جشن پایان انقلاب اسلامی را بر پا کنند.

تبلیغات از مدتها پیش آغاز شده بود تا مردم را از انقلابشان ناامید کنند و خیابانهای ایران را در روز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خالی از جمعیت ببینندبیشترین تمرکز هم روی مشکلات اقتصادی این روزهای ایران بوداز قیمت گوشت و مرغ و صفهای مردم برای خرید اقلام ضروری گرفته تا تحولات سکه و ارز که هر روز با ابعاد گستردهای از سوی دشمنان بر روی آن مانور داده میشدقطعاً کسی از وضعیت کنونی کشور به خصوص در مسائل اقتصادی نمیتواند چندان راضی باشد اما تمرکز دشمن روی این موضوع نشان میدهد که هنوز مردم ایران برای آن ور آبیها ناشناخته هستندبه قول جان فوران” در کتاب مقاومت شکننده، ایرانیان هر چقدر هم مشکلات داخلی داشته باشند به دشمن خارجی که میرسند اتحادی مقدس پیدا میکنند.

فائزه فتاح پور یکی از افراد حاضر در راهپیمایی 22 بهمن که از کرج به تهران آمده بود می گویدآمده ام تا در جشن چهل سالگی انقلاب شرکت کنم، چطور می شود همه برای شرکت در جشن تولد یکی از دوستان سر از پا نمی شناسیم اما نخواهیم که در جشن تولد انقلاب کشورمان شرکت کنیم. 

فتاح پور ادامه می دهدقبول دارم روزهای سختی را سپری می کنیم اما هر خانه ای مشکلات خودش را دارد، دلیل نمی شود به خاطر سختی های موجود که خانه را کنار گذاشت. 

وی معتقد استباید سختی های پیش رو را تحمل کرد چون این شرایط تا ابد ادامه ندارد و حل می شود. 

علی اصغر نصرتی، شهروند دیگری که موهای سفیدش حکایت از حضور در روزهای انقلاب و تجربه دوران پهلوی را می کند، ادامه می دهددر روزهای انقلاب در خیابان ها بودیم، عقاید انقلابی داشتیم و با شور و شوق در صحنه حاضر می شدیم. 

وی می افزایدالآن هم باید در صحنه بود، همه دشمنان تلاش می کنند این انقلاب را به زمین بزنند، مردم باید باشند تا بدخواهان به خواسته خود نرسند. 

نصرتی اظهار می کندانقلاب نهایت تلاش خود را برای تحقق آرمان های خود انجام داده است ولی گاه در بیان مشکلات و کاستی ها غلو می شود اما باید متوجه بود که ایران در شرایطی به نقطه کنونی رسیده است که دشمنان مقابل آن تا توانسته اند، کارشکنی کرده اند. 

این شهروند تهرانی می گویدمردم می دانند که هر ملتی در هر کشوری مشکلاتی دارد، حتی خود آمریکا هم از حضور بی خانمان ها و نیازمندان رنج می برد با این تفاوت که در آن کشورها مساله تحریم وجود ندارد. 

غلامرضا حسن زاده یکی دیگر از راهپیمایانی که سال های انقلاب را تجربه کرده و با خنده می گوید اگر کسی ادعا دارد که ملت ایران به خاطر یک کیک و ساندیس در این مراسم حاضر می شود، باید بداند که باعث افتخار است که کشور در این شرایط به ظاهر سخت اقتصادی، می تواند برای جمعیت میلیونی حاضر در راهپیمایی به تعداد کافی از این خوراکی تهیه کند. 

حسن زاده اظهار می دارددر روزهای انقلاب انتظار داشتیم استقلال حاکم شود و زیر یوغ هیچ کشوری نباشیم و دیکته آمریکا را ننویسیم. 

وی اضافه می کندسختی کنونی موجود در کشور به علت ضعف نظارت است که اگر استقامت باشد این مشکل هم برطرف می شود و البته باید متوجه بود حتی در مقام مقایسه با دوران انقلاب هم وضعیت مردم بهبود یافته است. 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *