پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برجام زیر چرخ گوشت

برجام زیر چرخ گوشت





۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷

برجام زیر چرخ گوشت

آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه گفت که گوشتِ ۱۰۰ هزار تومانی، نتیجه برجام است

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان، مسئولیت برعهده دارند و باید تصمیمات نپخته را جبران کنند.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران گفت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است و مردم مومن برای بیعت با شهیدانشان در قدردانی از نعمت خدادادی انقلاب، این ایام را جشن می‌گیرند. انشاءالله همه با تمام توان روز 22 بهمن می‌آییم تا تاکید کنیم از راه امام و شهدا خارج نشده‌ایم و زیر پرچم ولایت فقیه همچنان با سربلندی بر مشکلات اقتصادی هم غلبه می‌کنیم. 

وی بیان کرد: یکی از دستاورد‌های انقلاب، گسترش و احیای اندیشه اسلامی و الهی در جهان است. در آن زمان تنها دو جریان استبدادی کمونیستی و سوسیالیستی شرق در جهان حاکم بودند که در شکل حمایت از مردم و فقرا، استبداد همه‌جانبه ایجاد کرده بود و با شعارهای جذابی که می‌داد،  موتور حرکت جوانانی که از بی بند و باری لیبرالیسم خسته بودند، شده بود. 

 صدیقی خاطرنشان کرد: دومین مکتب هم لیبرالیسم بود که تفکر طبقاتی را امری مشروع و درست می‌‌دانست و این آزادی‌های بدون کنترل در شکل لیبرالیسم باعث شد خدا را کنار بگذارند و همه چیز را در گردونه مسائل مادی توجیه می‌کردند. در این شرایط امام خمینی بدون اتکا به این دو قدرت آن زمان، روی پای خودش ایستاد و شعار «نه شرقی نه غربی» را مطرح کرد. در همین رابطه، دنیای غرب با همه ادعاهایش به مصاف آمد. امام (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ غلطی هم نتوانسته بکند. جریان استبدادی کمونیسم هم با ظهور قدرت اسلام مشتش باز شد و به شکست انجامید و امام فرمودند « صدای شکستن استخوان‌های کمونیسم را می‌شنوم.» 

امام جمعه موقت تهران افزود: انقلاب اسلامی خط بطلانی بر ادعاهایی است که اسلام را دین شمشیر و توجیه‌گر ظلم ظالمان معرفی کرده بود. انقلاب اسلامی یک برنامه مدون و منظم حاوی معنویت و حاوی برنامه زندگی دنیوی ارائه داد. معنویت و اخلاق و عرفان را با سیاست پیوند داد و آشتی دنیا و آخرت و ظاهر و باطن با این مرام جدید ظهور و بروز کرد. این مسئله در قانون اساسی و رفتار رهبری انقلاب بروز کرد و قدرت آنها را از مرز اخلاق بیرون نکرد.

وی ادامه داد: امام راحل از حسینیه به قصر نرفت و نسبت به مستضعفان بی‌تفاوت نبود و گریه‌های سحرش برقرار بود. امام خمینی، خدا را شناخته بود و نیازی به تظاهر و تزویر نداشت. ولایت فقیه ولایت قانون و عدل و عقل است و ولایت اقتدار در برابر قدرت های بزرگ است. ولایت‌فقیه مردمی ترین، عقلانی‌ترین و کنترل شده ترین حکومت در طول تاریخ است که دیده‌اید.

خطیب موقت تهران به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: مردم بر اثر سوء مدیریت در فشار قرار گرفته اند، در سفر به مشهد با زائران ارتباط داشتم، بعضی از آنها بابت فشار اقتصادی گریه می کردند. برجام نتیجه اش این شده که گوشت امروز حدود 100 هزار تومان است و شخصی به من می‌گفت خانواده‌اش چندماه است گوشت نخورده‌اند. با FATF شرایط تحریم بدتر می‌شود. مقام معظم رهبری جنگ اقتصادی را بدتر از جنگ تحمیلی معرفی کردند و دنیا با ما جنگ اقتصادی می‌کند.

وی با بابیان اینکه مسئولان باید بیدار شوند و حاشیه سازی نکنند، تصریح کرد: حرف هایی که همه را می رنجاند حاشیه سازی است، از این رو مسئولان، مسئولیت برعهده دارند و باید تصمیمات نپخته را جبران کرده و از مردم و خدا عذر‌خواهی کنند.

صدیقی با اشاره به مسئله FATF گفت: ما در جنگ اقتصادی هستیم و در جنگ، استتار یکی از مسائلی است که باید رعایت کرد. این مسائل در اتاق فکر کشورهای غارتگر پیچیده شده و قبول این نسخه خلاف فرهنگ ما است. ما تابع قرآن هستیم و ما باید به آنها برنامه و فرهنگ بدهیم نه اینکه آنها هرچه خواستند به ما بدهند. اینها در جنگ اقتصادی می‌خواهند مصارف ما را رصد کنند که در کجا درآمد داریم و در دنیا چه کسانی با ما مراودات اقتصادی دارند و می‌خواهند از روی قانون ما را متهم کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران

رییس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی فرهنگی خبر داد

آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران

مرمت پیکره نیم‌تنه گِلی محوطه تاریخی کنار صندل جیرفت

مرمت پیکره نیم‌تنه گِلی محوطه تاریخی کنار صندل جیرفت

ضرغامی: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست

ضرغامی: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست

گلسنگ‌ها تخت جمشید را می‌بلعند

گلسنگ‌ها تخت جمشید را می‌بلعند

«پالنگان» در لیست جهانی‌شدن قرار گرفت

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی

«پالنگان» در لیست جهانی‌شدن قرار گرفت

استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک»

ارزیابان تابستان به قلعه می‌آیند

استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک»

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

زندگی پرشتاب و با عجله در عصر ارتباطات جایی برای هنری که با صبر و سوزن گره خورده، باقی نگذاشت

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی در اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری با مجامع جهانی تاکید کرد

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

عضو میز تخصصی صنایع‌دستی در گفت‌وگو با «پیام ما» مطرح کرد:

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

مدیرمسئول نگارخانه «ترانه باران»:

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *