سایت خبری پیام ما آنلاین | موج احیای بناهای تاریخی در بوشهر

موج احیای بناهای تاریخی در بوشهر





۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹

موج احیای بناهای تاریخی در بوشهر

مدیرعامل صندوق احیا: با  ارائه تسهیلات تلاش گسترده‌ای برای احیای بناها و اماکن تاریخی داریم

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور از ایجاد موج احیای بناهای تاریخی در بوشهر خبر داد و گفت: به عنوان رابط بین بخش خصوصی و دولتی با ارائه تسهیلات تلاش گسترده‌ای برای احیای بناها و اماکن تاریخی داریم.

، پرهام جانفشان در نشست با مسؤولان استان بوشهر با اشاره به سیاست دولت برای استفاده بهینه از این بناها و اماکن، از وجود یک تحرک و مسؤولیت ویژه در صندوق احیا و افزایش مسئولیت‌های آن در ماه‌های اخیر خبر داد و با اشاره به تدوین اساسنامه جدید صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور گفت: حمایت از صنایع دستی و فرش دستباف نیز به وظایف این صندوق اضافه شده است.

او دیدِ صندوق احیا را فرای بناهای تاریخی دانست و با تاکید بر در دستور کار بودن بحث اشتغال‌زایی و تولید فرش دستباف در استان‌های مختلف، بیان کرد: امروزه توجه به گردشگری باعث توسعه سریع‌تر در مناطق مختلف می‌شود و هرچقدر در بُعد ملی و سپس استانی و منطقه‌ای برنامه برای توسعه گردشگری داشته باشیم، قطعا آن مناطق ارزش افزوده بیشتر و رونق اقتصادی پیدا می‌کنند.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی با تاکید بر این که در برخی شهرهای کوچک با حرکات ابتکاری و برندسازی شاهد تبدیل آن‌ها به مقصد گردشگری هستیم، ادامه داد: در بوشهر همبستگی خوبی بین مسؤولان وجود دارد و با این همت از این قابلیت‌ها استفاده می‌شود، ما نیز به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهیم کرد و حمایت لازم را خواهیم داشت.

او با اشاره به تعریفِ پروژه‌هایی به عنوان پایلوت در بافت تاریخی بوشهر و استفاده از سرمایه‌گذاران بومی و دارای اهلیت در این استان، از آمادگی برای احیای عمارت ملک بوشهر خبر داد و گفت: تا پایان امسال سرمایه‌گذار برای این پروژه معرفی می‌کنیم و می‌توان موج احیای بناهای تاریخی را در بوشهر ایجاد کرد.

او  تاکید کرد: هیچ جای کشور ظرفیت ساحل خلیج فارس را ندارد و باید برای استفاده مناسب از این ظرفیت وقت بگذاریم. مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز اظهار کرد: ظرفیت خالی برای کار در حوزه گردشگری استان بوشهر بسیار زیاد است. استان بوشهر در زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ظرفیت‌های زیادی دارد اما تاکنون به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده؛ فقط یک درصد مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به ظرفیت‌های خالی حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: کارهای بسیار زیادی در استان باید انجام شود و با این همه داشته‌ها باید کار شود.

وی با اشاره به این‌که استان بوشهر دارای بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی است، ادامه داد: متاسفانه به خوبی به این ظرفیت در حوزه گردشگری توجه نشده است و باید سرمایه‌گذاران را برای استفاده از این ظرفیت استان بوشهر ترغیب کنیم.

خورشیدی خونگرمی مردم بوشهر را یکی دیگر از پتانسیل‌های مهم استان بوشهر دانست و افزود: ظرفیت‌های خالی برای کار در استان بوشهر بسیار زیاد است، می‌توان با استفاده از آن و نیروی انسانی توانمند زمینه توسعه این بخش را در استان فراهم کرد.

او بر لزوم ساماندهی بناهای تاریخی بوشهر تاکید کرد و گفت: برخی بناها به سکونت‌گاه غیررسمی تبدیل شده و جای حاشیه‌نشینی را مرکز شهر بوشهر گرفته‌اند. برخی از بناها هم از بین رفته است و باید برای احیای دیگر بناهای استان تلاش ویژه کرد. بافت تاریخی بوشهر دارای جاذبه بسیار زیادی است و باید به آن توجه شود. با تخلیه‌ بخش زیادی از عمارت ۲۰۰ ساله «ملک» بوشهر بعد از حدود ۳۵ سال، در مهرماه امسال این بنای تاریخی برای مرمت و واگذاری به بخش خصوصی آماده شد. هر چند هنوز بخش‌هایی از این بنا تخلیه نشده است، اما در طول سال‌های گذشته در این بنای تاریخی بیش از ۵۰ خانواده فقیر و جنگ‌زده زندگی می‌کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

واکنش وزیر به معدل پایین دانش‌آموزان؛ حاصل دولت قبل است

واکنش وزیر به معدل پایین دانش‌آموزان؛ حاصل دولت قبل است

تایید افزایش سن بازنشستگی توسط شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد:

تایید افزایش سن بازنشستگی توسط شورای نگهبان

توسعه آری، به خطر انداختن محیط‌زیست هرگز

توسعه آری، به خطر انداختن محیط‌زیست هرگز

بیانیه‌خوانی درباره گردوغبار

اجلاس مقابله با توفان‌های گردوغبار به برنامه عمل مشترک کشورها منجر می‌شود؟

بیانیه‌خوانی درباره گردوغبار

پاسخ‌های مبهم با سوالات شفاف

رئیس جمهوری به سوال خبرنگاران درباره موضوع اخراج استادان دانشگاه پاسخ روشنی نداد

پاسخ‌های مبهم با سوالات شفاف

علامت اشتباه به بازار مسکن

رئیس جمهوری بر لزوم نظارت بر سکوهای ارتباطی حوزه مسکن تاکید کرد

علامت اشتباه به بازار مسکن

نگذاریم اقلیتی قدرت‌طلب اکثریت را کنار بزنند

حسن روحانی:

نگذاریم اقلیتی قدرت‌طلب اکثریت را کنار بزنند

تهیه گزارش کارشناسی درباره تغییر اقلیم با همکاری دستگاه‌های مسئول

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

تهیه گزارش کارشناسی درباره تغییر اقلیم با همکاری دستگاه‌های مسئول

سکوت پرسروصدای چند سیاستمدار شاخص

«پیام ما» نوع مواجهه روسای جمهوری پیشین با اعتراضات ماه‌های گذشته را بررسی می‌کند

سکوت پرسروصدای چند سیاستمدار شاخص

از واگذاری مسئولیت به آدم‌های خوب بی‌عرضه جلوگیری شود

در جریان سفر رئیس مجلس به قم اتفاق افتاد

از واگذاری مسئولیت به آدم‌های خوب بی‌عرضه جلوگیری شود

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *