پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دادستان منتظر شکایت اسماعیل بخشی

دادستان منتظر شکایت اسماعیل بخشی





۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰

دادستان منتظر شکایت اسماعیل بخشی

سخنگوی قوه قضاییه گفت:وزارت اطاعات هم تخلفی در مورد پرونده بخشی دید به مرجع قضایی اعلام کند

نشست خبری این هفته سخنگوی قوه قضاییه پر از اسم هایی بود برای اکثر ایرانی ها نام آشناست. معروف ترین آن هم بابک زنجانی بود. اما در کنار بابک زنجانی  از متهمانی که پرونده آنها در جریان است تا محکومانی که حکم آنها قطعی شده  صحبت شد.سوال از پرونده افراد محیط زیستی ها نیز که مانند جلسات قبلی یکی از سوالاتی بود که اژه ای به آن پاسخ داد. اما موضوعی که انتظار می رفت بخشی از سخنان اژه ای به آن اختصاص یابد اسماعیل بخشی بود. در این جلسه اژه ای قول  پیگیری دستگاه قضایی در صورت شکایت اسماعیل بخشی را داد. سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره نامه اسماعیل بخشی به وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و قطعا دستگاه قضایی هم اگر شکایت کند وارد می‌شود.وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برخورد دستگاه قضایی با افزایش قیمت‌ها بعد از پایین آمدن دلار گفت: با کسانی که از این فرجه علیه مردم  سواستفاده می‌کنند و قیمت اجناس را  به بهانه گران کردند و حتی کم فروشی می‌کنند، برخورد می‌شود. البته برخورد با گران فروشی و کم فروشی به عهده تعزیرات زیر نظر دولت است اما با توجه به شرایط کنونی و فشاری که دشمن می‌آورد مدعی العموم وارد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: دادستان کل کشور به همه دادستان‌های سراسر کشور بخشنامه کرده که با تعزیرات همکاری کنند و هرجا سازمان تعزیرات نیاز به ورود و مجوز داشت دادستان‌ها وارد شوند و اجازه بدهند. دادستان‌های استان‌ها وارد شده‌اند و امیدواریم نیاز به دستگیری و بازداشت نباشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور در شبکه‌های اجتماعی گفت: هفته پیش کسی از شما پیامک داد که شما در  شبکه‌های خارجی عضوید که اولین بار من می‌دیدم. من کانالی ندارم و عضو جایی نیستم و حتما ساختگی و جعلی است و  فرصت نمی‌کنم که به این شبکه‌ها ورود کنم.

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون، گفت: پرونده دادگاه نرفته و در دادسرا استحسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: مرتب مدعی بودند که پول داریم و بر همین اساس به کشورهای مختلف مسافرت شده و چیزی حاصل نشده است. اخیرا برخی نمایندگان مجلس مدعی بودند که وی  می‌خواهد بدهی‌اش را  پرداخت کند ولی «نفت» موافقت نمی‌کند و بر همین اساس مجددا با همان نماینده در ۱۱ دی ماه جلسه‌ای برقرار شد و یکی از نمایندگان مجلس و وزارت نفت و اطلاعات و وکیل متهم و محکوم  هم بودند که گفتند با خودش می‌خواهیم صحبت کنیم و این امکان هم فراهم شد و  با حضور وکیلش با ایشان صحبت کنند و قرارداد و تعهدی دادند که هیات به فلان کشور اعزام شود  و قرار است هفته بعد و یا ۱۰ روز بعد به آن کشور بروند و باید دید که آیا چیزی وصول می‌شود یاخیر.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اقداماتی برای طرح دعوا در خارج کشور شده و کامل شده و وکیل گرفته شده و اقدام می شود. مشکل این است که  بخشی از اموالش در خارج از کشور و به نام دیگران است و طرف معامله خارجی‌اند و با ادعای معمولی نمی شود و باید در محاکم آنها اقامه دعوا کرد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عفو زنجانی و خلاصی او از اعدام  نیز،  گفت: این موضوع بحث  بعدی است.  البته در بخشی از رای دیوان ارفاق امده است. نظرم این است که باید وقتی تعیین شود و تاکنون به ۴ کشور هیات رفته و در جلسات قبلی من رفتم ولی در جلسه آخر من نرفتم گفتم و  توصیه ام این است که وقت تعیین کنید که آخرین فرصت است.وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای اسماعیل بخشی گفت: از دیگران شنیدم که نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات نوشته و علی القاعده  وزارت اطلاعات پیگیری می کند؛ البته نمی دانم نامه وی به وزارت اطلاعات درست است یا خیر.

سخنگوی قوه قضاییه افزود:  وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و قطعا دستگاه قضایی هم اگر شکایت کند وارد می‌شود. باید دید که موضوع چگونه است و اگر شکایت کند دادستان وارد می شود. وزارت اطاعات هم تخلفی را دید حتما به مرجع قضایی اعلام می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حکم شیخ استخاره اجرا شده است؟ گفت: پرونده وی در دادسرای ویژه روحانیت است و مطلقا خبری ندارم. از قول من نقل قولی شده بود که قطعا دروغ است و شنیدم که تکذیبیه آن را هم زدند که البته آن را ندیدم.وی درباره آخرین وضعیت پرونده محیط زیستی‌ها گفت: این پرونده به دادگاه ارسال شده ولی هنوز تعیین وقت نشده است و وکلا باید بروند و پرونده را مطالعه کنند، زیرا در این پرونده‌ها متهم یا باید وکیل معرفی کند و یا این‌که دادگاه برای آن‌ها وکیل معاضدتی انتخاب کند. تا روز قبل که از دادگاه پرسیدم ریاست شعبه ۱۵ گفت هنوز تعیین وقت نشده است.

محسنی اژه‌ای افزود: این پرونده ۸ متهم دارد و اتهام آنها افساد فی الارض است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در رابطه با پرونده شهردار سابق کرج گفت: این پرونده تشکیل شده، اما به دادگاه نرفته و شهردار در بازداشت است.

وی درپاسخ به سوالی درباره پرونده توتال و اخذ رشوه در این قرارداد گفت: اگر در این پرونده تخلفی رخ داده باشد، باید دادستانی یا سازمان بازرسی کل کشور ورود کنند و تا امروز پرونده‌ای در این رابطه در دادسرا تشکیل نشده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *