سایت خبری پیام ما آنلاین | پای مسافرخانه‌های غیرمجاز به کیش باز شد

پای مسافرخانه‌های غیرمجاز به کیش باز شد





۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸

پای مسافرخانه‌های غیرمجاز به کیش باز شد

رییس جامعه هتلداران کیش: مسافرخانه های غیرمجاز به تعداد بسیار زیادی در کیش وجود دارند

رییس جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه وجود خانه‌های شبانه غیرمجاز به هتلداران کیش لطمه زده است، گفت: برای جذب گردشگران خارجی کشورهای اسکاندیناوی و کشورهای مسلمان می‌توان پلاژهای اختصاصی را ایجاد کرد که مناسب با حال آنها فراهم شده باشد.

مسیح الله صفا، رییس جامعه هتلداران کیش درباره وضعیت هتلداری در منطقه آزاد کیش گفت: به‌رغم اینکه میزان گردشگران در شش ماهه اول سال ۱۱ درصد رشد داشته؛ میزان رشد اقامت در هتل‌ها بیشتر از ۴ درصد نبوده است. این موضوع به دلیل وجود خانه‌های شبانه غیرمجاز بوده که اکنون به تعداد بسیار زیادی در کیش وجود دارند و کنترلی هم روی آنها نمی‌شود. به همین دلیل وضعیتی ایجاد شده که اکنون هتل‌هایی که برای آنها میلیاردها هزینه شده، خالی می‌مانند و صاحبان این آپارتمان‌ها با ارائه خدمات خود در مقابل فرودگاه به کار خود ادامه می‌دهند.

رییس جامعه هتلداران کیش، در بخش دیگری از صحبت‌هایش، لازمه حضور گردشگران خارجی را ایجاد پلاژهای اختصاصی با خدمه‌های اقلیت مذهبی عنوان کرد و افزود:‌ جزیره کیش برای مردمان کشورهای حوزه اسکاندیناوی که اکنون آب‌وهوای آنجا بسیار سرد بوده و دریایشان یخ زده، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر باشد. البته مشروط بر اینکه برای آنها پلاژهای اختصاصی ایجاد کنیم که با خدمه‌های اقلیت مذهبی اداره شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این می‌توان با توسعه ۲ پلاژ اختصاصی آقایان و خانم‌ها برای مسلمانان کشورهای دیگر نیز وضعیتی ایجاد کرد تا آنها هم به آمدن در این جزیره راغب شوند. چراکه خیلی از مسلمانان کشورهای حوزه خلیج فارس حاضر نیستند که بچه‌های خود را به آنتالیا یا سواحل اروپایی ببرند و با احداث پلاژهای اختصاصی خانم و آقا در کیش، قطعا از آنها استقبال می‌کنند. به این صورت میزان گردشگران خارجی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با توجه به اینکه در شش ماهه دوم سال هستیم، درباره وضعیت کنونی گردشگری و هتلداری در کیش گفت: خوشبختانه در نیمه دوم سال به دلیل آب و هوای مناسب و امکانات بالقوه در کیش، گردشگران جذب جزیره شده و به این صورت هتلداری نیز در آن رشد خواهد داشت. بر همین اساس باید بگویم که اکنون درصد اشغال هتل‌های کیش بالای ۹۰ درصد است.

صفا ادامه داد: به شخصه امیدوارم روزی برسد که داشته‌های بالقوه ما تبدیل به فعل شود و ایرانی‌هایی که برای گردش و تفریح به کشورهای خلیج فارس می‌روند؛ کیش را به آنها ترجیح دهند. چراکه کیش علاوه بر اینکه چیزی از کشورهای خلیج فارس کمتر ندارد؛ از آب و هوای بهتری نیز برخوردار است و اگر دولت حمایت کند، می‌توانیم برند‌های بزرگ جهانی را در جزیره کیش داشته باشیم و به این صورت گردشگران بسیاری را به این جزیره جذب کنیم.

وی همچنین امکانات دریایی ایران را نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس جلوتر دانست و افزود:‌ با وجود امکانات دریایی و ساخته شدن مال‌های بسیار با امکانات رفاهی و گردشگری، می‌توان آینده خوبی برای افزایش گردشگر در کیش متصور شد. چراکه در حال حاضر ۵۶ هتل با ۴ هزار و ۸۰۰ اتاق و ۱۳ هزار تخت در جزیره کیش وجود دارد که با احداث ۴۱ هتل دیگر، ظرفیت اسکان دو برابر شده و داشته‌های تفریحی کیش به اندازه‌ای می‌رسد که گردشگران دیگر، به دبی رفتن راغب نباشند.

رییس جامعه هتلداران کیش، افزایش مسافران را در گرو حمایت دولت دانست و توضیح داد:‌ ما حمایت دولت را تنها در بخش ترابری می‌خواهیم. چراکه اگر حمل‌ونقل به جزیره کیش ارزان شود؛ گردشگران بیشتری به این جزیره آمده و علاوه بر تکمیل ظرفیت هتل‌ها، شرایط اقتصادی جزیره نیز رونق خواهد گرفت. البته لازم است بگویم که به طور کلی نرخ‌ حمل‌ونقل ازجمله پرواز و کشتیرانی دست ما نیست ولی در صورتی که این هزینه کاهش پیدا کند، ما هم بخش اقامتی جزیره کیش را ارزان می‌کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *