سایت خبری پیام ما آنلاین | دست حناچی در حنای وزارت کشور

دست حناچی در حنای وزارت کشور





۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰

دست حناچی در حنای وزارت کشور

کمیسیون شوراهای مجلس از صدور حکم شهردار منتخب تهران در روزهای آینده خبر می‌دهد

در حالی که بیش از ۱۰ روز از انتخاب شهردار تهران در یک فرایند شفاف از سوی شورای شهر تهران انجام شده است اما وزارت کشور دولت روحانی صدور حکم وی را معطل گذاشته است. رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موضوع بررسی صلاحیت حناچی شهردار منتخب شورای شهر را از طریق وزرای اطلاعات و کشور پیگیری می‌کند، گفت که باید هرچه زودتر تکلیف حناچی مشخص شود تا زمان از دست نرود.محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: بنده به عنوان رییس کمیسیون شوراها از طریق وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور موضوع آقای حناچی را پیگیری می‌کنم. امیدوارم هرچه زودتر تکلیف شهردار پایتخت نهایی شود. حیف است که در پایتخت زمان را از دست دهیم. باید زودتر وضعیت شهردار تعیین تکلیف شود.

وی افزود: با توجه به پایان مهلت ۱۰ روزه بررسی صلاحیت آقای حناچی، وزیر کشور می‌تواند طی نامه‌ای درخواست رسیدگی طولانی‌تر را داشته باشد و برای بررسی بیشتر زمان بیشتری را تقاضا کند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر صلاحیت آقای حناچی مشخص نشود شورای شهر تهران باید به سرعت وارد شور شده و شهردار بعدی را انتخاب کند.یک عضو هیئت رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از امضای حکم شهردار تهران در چند روز آتی خبر داد.

پروانه مافی نیز در این ارتباط گفته طبق صحبت هایی که هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با وزیر کشور داشت ایشان اعلام کردند حکم آقای حناچی در روز های آینده امضا خواهد شد.

تنگناهای یک حکم

فرارو نوشت که شواهد، قرائن و برخی مذاکرات نشان می‌دهد فرایند صدور حکم شهردار منتخب توسط وزیر محترم کشور، با تنگنا‌هایی روبروست. به نظر می‌رسد حکم شهردار منتخب، به سرعت صادر نخواهد شد. پیگیری‌ها و مذاکرات در جریان است.» این توئیت علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره صدور حکم پیروز حناچی شهردار منتخب شورای شهر تهران است. اظهار نظری که نشان می‌دهد برخی خبر‌ها درباره احتمال رد صلاحیت حناچی شایعه نبوده است.

پیروز حناچی در جلسه سه شنبه ۲۲ آبان ماه شورای شهر تهران توانست در رقابتی نزدیک، عباس آخوندی از سیاستمداران کهنه‌کار اصلاح طلب را شکست دهد و به عنوان شهردار منتخب تهران به وزارت کشور معرفی شود.

مشکل حناچی چه بود؟

از همان روز‌های ابتدایی هفته گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر وجود مشکلاتی برای صدور حکم شهردار جدید تهران مطرح شده بود. بسیاری انتظار داشتند که نهایتا ابتدای هفته جاری حکم حناچی صادر شود، اما امروز اخبار ضد و نقیضی در این باره منتشر شد.

با وجود اینکه علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران از بروز مشکلاتی در این باره سخن گفته است، اما زهرا نژاد بهرام عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: «بر اساس قانون ۴ آذر پایان ۱۰ روز کاری برای تایید حکم شهردار است و بر اساس خبر‌های خوبی که به گوش می‌رسد منتظر صدور حکم شهردار هستیم.»

به گفته نژاد بهرام شورای شهر انتظار داشته که تا روز شنبه حکم حناچی صادر شود. پیشتر نیز الویری گفته بود حکم شهردار جدید تهران تا یکشنبه صادر می‌شود.

نژاد بهرام گفت: «شورای شهر تهران همان زمان که پنج نفر نهایی را معرفی کرده بود استعلام کاندیدا‌ها را از مراجع ذیصلاح خواستار شده بود که البته در آن مقطع موضوع خاصی به شورا اعلام نشده بود و لذا انتظار ما این بود که حکم شهردار زودتر زده شود.»

این در حالی است که چند روز پیش علی مطهری درباره برخی مباحث مطرح شده راجع به صدور حکم حناچی شهردار تهران از سوی وزیر کشور اظهار کرد: «برخی که می‌خواهند شهردار تهران تحت فرمان آن‌ها باشد و آقای حناچی را چنین آدمی نمی‌بینند، تلاش می‌کنند که وزارت اطلاعات پاسخ منفی به استعلام بدهد.»

او افزود: «با آقای علوی وزیر اطلاعات صحبت کردم، ایشان گفت: «ما به چیزی که موجب رد صلاحیت ایشان (حناچی) باشد، نرسیده‌ایم.» بنابراین امیدوارم آقای حناچی به زودی به عنوان شهردار تهران مشغول کار شوند. امیداورم وزیر کشور و وزیر اطلاعات تسلیم فشار‌های غیر قانونی نشوند. «

نایب رئیس مجلس درباره شهردار جدید تهران نیز گفت: «آقای حناچی یک انقلابی خوش فکر است. سابقه طولانی در جبهه‌های جنگ دارد و در فن خودش تخصص کافی دارد و بر اصول شهرسازی هم پایدار است.»

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *