پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چارترها بلای جان صنعت هوایی

چارترها بلای جان صنعت هوایی





۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۳

چارترها بلای جان صنعت هوایی

دامنه سود چارتری ها از فروش بلیط دو یا سه برابر قیمت عادی و مصوب بلیط است

داستان بلیط پروازهای داخلی و خارجی پس از اوج گرفتن قیمت ارز نقل محافل شده است. در ابتدا و با اجماع مدیران شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیط‌ها به دو و سه برابر رسید. موضوعی که با اعتراض کثیرسفرها همراه شد. دولتی‌ها که در ماههای گذشته به دخالت در اقتصاد عادت کرده‌اند ورود کرده و قول پایین آمدن نرخ‌ها را دادند. قولی که نصف و نیمه اجرایی شد. در ادامه گفتگوی ناییس رییس کمیسیون عمران مجلس در خصوص تاثیر پروازهای چارتری در قیمت بلیط‌ها را بخوانید.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دامنه سود چارتری ها از فروش بلیط دو یا سه برابر قیمت عادی و مصوب بلیط است، به طور مثال بلیط ۳۰۰ هزار تومانی پرواز تهران به مشهد، ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از فعالیت چارترکنندگان در عرصه پروازهای هوایی داخلی، گفت: متأسفانه در هفته اخیرا بار دیگر شاهد بودیم که فعالیت چارتری ها در پروازهای هوایی موجب افزایش قیمت بلیط هواپیما تهران-مشهد-تهران تا قیمت حدود دو میلیون تومان شد که این مسئله نشان می دهد که پروازهای چارتری بدون هیچ نظارتی در عرصه صنعت هوانوردی کشور فعال است.

قول سازمان هواپیمایی برای کاهش قیمت بلیط پروازهای هوایی

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اواخر شهریور ماه سال جاری کمیسیون عمران مجلس نشست ویژه ای را با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها با هدف بررسی دلایل گرانی بلیط پروازهای هوایی  برگزار کرد و در این جلسات مسئولان مربوطه وعده دادند که بلیط هواپیما تا مهر ماه کاهش چشمگیر خواهد داشت و سازمان هواپیمایی مانع از افزایش قیمت ها خواهد شد.وی با بیان اینکه فعالیت چارتری ها و دلال بازی در عرصه بلیط پروازهای هوایی به بلای جان صنعت هوایی کشور تبدیل شده است، افزود: دامنه سود چارتری ها از فروش بلیط دو یا سه برابر قیمت عادی و مصوب بلیط است، به طور مثال درشرایط عادی قیمت بلیط پرواز تهران به مشهد در گران ترین حالت حدود سیصد هزار تومان است، اما شاهد هستیم که بلیط همان پرواز توسط شرکت های چاتری حدود 900 هزار تومان به فروش می رسد.

پرونده پروازهای چارتری باید هر چه سریع تر بسته شود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: نمایندگان مجلس بارها اعلام کرده اند که سازمان هواپیمایی باید هر چه سریع تر پرونده بلیط های چارتری را ببندد، اما متأسفانه نه تنها فعالیت این شرکت ها متوقف نشده، بلکه آزادانه تر به فروش بلیط های خود با چندین برابر قیمت اقدام می کنند.

فعالیت شرکت های چارتری به ضرر ایرلاین ها و مسافران تمام می شود

علوی تصریح کرد: فعالیت شرکت های چارتری قطعا هم به ضرر ایرلاین ها تمام می شود و هم عملا کلاه بزرگی بر سر مردم و مسافران گذاشته می شود و سازمان هواپیمایی یکبار برای همیشه با این مسئله به شدن برخورد کند.

وی ادامه داد: البته به نظر من نقش سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد و کنترل چارتری ها بسیار پررنگ است، اما هنوز اقدام خاصی از سوی دستگاه های نظارتی برای مدیریت این عرصه صورت نگرفته است، از این رو در صورت بی توجهی دستگاه ها به فعالیت و قیمت گذاری خودسرانه ایرلاین ها، باید بار دیگر منتظر افزایش قیمت بلیط ها باشیم.

ورود کمیسیون عمران مجلس به موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نشست ویژه این کمیسیون برای بررسی پرونده افزایش قیمت بلیط پروازهای هوایی خبر داد و گفت: در هفته آینده این کمیسیون جلسه ای را با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی با هدف رسیدگی به موضوع افزایش قیمت بلیط و فعالیت پروازهای چارتری برگزار خواهد کرد و مسئولان مربوطه باید بگویند که چرا و به چه علتی، پروازهای چارتری متوقف نشده اند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *