پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جهانگیری تشریفاتی

جهانگیری تشریفاتی





۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰

جهانگیری تشریفاتی

معاون اول رییس جمهور: اجازه برکناری منشی خودم را پیدا نکردم، چه برسد به وکیل، وزیر و…

دولت که پیش از این وعده ترمیم کابینه را داده بود با فشار مجلس و اقتصاد این‌ روزها ناگزیر به فکر تغییر کابینه افتاد. رییس جمهور از فرصت پیش آمده برای معرفی وزرای استیضاح شده استفاده کرد و چهار وزیر را برای گرفتن رای اعتماد راهی بهارستان کرد. پش‌تر نیز در همین صفحه از احتمالا معرفی این وزیران نوشته بودیم. روحانی در دولت دوم‌اش خیلی با حوصله تصمیم می‌گیرد. موضوعی که در خیلی موارد از حوصله کارشناسان و جامعه خارج است. از طرفی خیلی هم اقای رییس جمهور زودرنج شده است. به نحوی ه با وجود همراهی فراکسیون «امید» در مجلس با دولت اما او از عدم همراهی فراکسیون گلایه داشته است. موضوعی که نمایندگان امید آنرا رد می‌کنند.

صبح دیروز مراسم گرامیداشت بیست‌ودومین سالروز ملی صادرات با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از فعالان اقتصادی، اعضای اتاق بازرگانی و صادرکنندگان برگزار شد که این مراسم با برخی حاشیه‌ها همراه بود.

جهانگیری: نمی‌خواستم

 به مراسم بیایم

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به صحبت‌های ابتدایی جهانگیری که از عدم تمایل خود برای حضور در این مراسم گفت اشاره کرد.معاون اول رئیس‌جمهوری در ابتدای صحبت‌های خود گفت: نمی‌خواستم امروز به این مراسم بیایم و تصمیمم برنیامدن بود. با وجود این‌که دیشب آقای شریعتمداری با من صحبت کرد و از من برای این مراسم مجددا دعوت کرد من به او گفتم شرایطم جوری است که شاید در این مراسم شرکت نکنم، اما وقتی در بخش خبری ساعت هشت صبح اعلام شد جلسه امروز با حضور من برگزار می‌شود فکر کردم که تعبیر و تفسیر دیگری از نیامدن من بشود، بنابراین آمدم که خدمت صادرکنندگان عرض ادب کنم.

شوخی معاون اول رییس جمهوری با وزیر پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت که شب گذشته از سمت خود استعفا داد و صبح امروز طی نامه‌ای از سوی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد از دیگر حواشی این مراسم بود.

شریعتمداری: جایی مشغول به‌کار نیستم

پیش از سخنان جهانگیری، شریعتمداری به بیان  مطالبی درباره وضعیت صادرات در کشور پرداخت.وی در صحبت‌های خود بارها به استعفایش از وزارت صنعت، معدن و تجارت و این‌که در حال حاضر در هیچ سمتی مشغول به کار نیست اشاره‌ای کرد و با این پیش‌فرض، توصیه‌ها و راهکارهایی خطاب به معاون اول رییس جمهوری  ارائه کرد.

جهانگیری هم در ابتدای سخنان خود رو به شریعت‌مداری گفت‌‌: آقای شریعتمداری یک جور پشت تریبون حرف می‌زند و می‌گوید من بیکارم؛ این در حالی است که همین امروز ؛ پشت در منتظر ماند و وقتی مطمئن شد وزیر بعدی است وارد جلسه شد و در صندلی خود نشست.

اجازه برکناری منشی‌ام را ندارم

معاون اول رییس جمهوری همچنین به بخش‌هایی از صحبت‌های شریعتمداری در مراسم امروز اشاره کرد و گفت: آقای شریعتمداری از این موضع صحبت کرد که مدیران کشور ترسیده‌اند. این در حالی است که من مکررا گفته‌ام در شرایط فعلی مدیران ریسک‌پذیر را می‌خواهیم. در واکنش به این صحبت‌های من برخی می‌گویند چرا در این شرایط مدیران را برکنار نمی‌کنید؛ آنها فکر می‌کنند که در دستان من قلم و کاغذ است و راه که می‌روم می‌توانم مدیر را برکنار کنم. این در حالی است که من تا الان اجازه برکناری منشی ام را پیدا نکردم چه برسد به وکیل، وزیر و… .

نقش تشریفاتی جهانگیری

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به اینکه دولت باید در چیدمان تیم اقتصادی خودش یا ترمیم کابینه دقت کند، اظهار کرد: شاید این آخرین فرصت دولت برای بازنگری بر تیم اقتصادی خودش باشد.وی افزود: دولت باید هرچه زودتر ناکارآمدی‌های خودش را جبران کند و باید تیم اقتصادی که انتخاب می‌کند، یک تیم منسجم و هماهنگ باشد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب غیبت دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در جلسه اخیر رئیس جمهور با اقتصاددانان را مصداقی از کمرنگ شدن نقش جهانگیری دانست و تصریح کرد:  جای تعجب است که در جلسه  روحانی با اصلاح‌طلبان واعظی به جای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور حضور یافته است.عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: واعظی نمی‌خواهد که روحانی به سرنوشت رییس جمهور‌های قبل دچار شود و تا جایی که می‌تواند با نفوذ خود تیمی را انتخاب می‌کند که از اصلاح‌طلبان نباشد.

صوفی در ابان ۹۶ هم گفته بود که با رفتن آقای واعظی به ریاست دفتر رئیس جمهور می‌شود حضور کنونی آقای جهانگیری را تشریفاتی خواند. این را یک فعال سیاسی می گوید و معتقد است چرخش روحانی به سمت اصولگرایان از زمانی اتفاق افتاده که محمود واعظی رییس دفتر رئیس جمهور شده است.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *