پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برنامه کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی تدوین شد

برنامه کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی تدوین شد





۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴

برنامه کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی تدوین شد

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: یکی از رویکردهای وزارت نیرو، کاهش هشت میلیارد مترمکعبی برداشت آب‌های زیرزمینی است که برنامه عملی آن بویژه در دشت ها تدوین شده است.

«جهانگیر حبیبی» در نشست مشترک دادگستری یزد با مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای این استان با تشریح وضعیت کنونی آب های کشور اظهار داشت: سال زراعی گذشته با کاهش 21 درصدی بارش، 51 درصدی میزان روان آب ها و 32 درصدی آب ورودی به سدها نسبت به سال ماقبل از آن مواجه بودیم. وی افزود: بر همین مبنا و از ابتدای دولت یازدهم، برنامه های وزارت نیرو از رویکرد سازه ای به غیرسازه ای تغییر کرده است. معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: نمود این تغییرات در اعتبارات فصل برنامه بهبود بهره برداری و مدیریت مصرف قابل مشاهده است به گونه ای که در سال 94 این اعتبارات نسبت به سال قبل از آن 4.5 برابر شده است. حبیبی برخی از برنامه های وزارت نیرو در این بخش را شامل استقرار دفاتر ساختار حوزه آبریز و به تبع آن تشکیل شورای هماهنگی حوزه ها، تدوین طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی عنوان کرد و گفت: طرح احیا و تعادل بخشی از مصوبات شورای عالی آب است که از 37 جلسه آن ، 30 جلسه در دولت تدبیر و امید تشکیل شده است. 

وی محاسبه و ابلاغ آبهای قابل احیا و بهره برداری با تعیین سهم همه بخش ها را از دیگر طرحها بیان کرد و افزود: در این راستا حدود 400 دشت کشور، ممنوعه اعلام شد که 100 دشت با مصوبه دولت از این شرایط برخوردار شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *