سایت خبری پیام ما آنلاین | فرصت ۴ماهه FATF به ایران

فرصت ۴ماهه FATF به ایران





۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰

فرصت ۴ماهه FATF به ایران

فشارهای آمریکا، عربستان برای قرار دادن نام ایران  در لیست سیاه ناکام ماند

گروه ویژه اقدام مالی’اف ای تی اف’ (FATF)در نشست روز جمعه خود در پاریس با اذعان به پیشرفت ایران در اجرای برنامه اقدام، به تهران تا فوریه سال آینده میلادی (4 ماه دیگر) برای تکمیل اصلاحات فرصت داد.

به گزارش رویترز از بیانیه این نشست، این گروه درآخرین روز نشست شش روزه خود در پایتخت فرانسه ؛ برای تحقق اصلاحات ایران مطابق با استانداردهای جهانی تا فوریه سال آینده (بهمن – اسفند) به تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران رای داد.

این گروه با ابراز تاسف از تصویب و اجرا نشدن بیشتر بخش های برنامه عملیاتی، اعلام کرد که انتظار دارد ایران به سرعت در مسیر اصلاحات (مالی و پولی) حرکت کند، به همه نکات باقی مانده بپردازد و تعلیق اقدامات علیه ایران را تمدید می کند.

دو سال است که گروه ویژه اقدام مالی، ایران را برای رفع مشکلات، از فهرست کشورهایی که توصیه می‌شود در رابطه با آنها اقدامات احتیاطی مضاعف انجام شود، معلق کرده است.

گروه ویژه اقدامات مالی ضمن اشاره به ‘پیشرفت تلاش‌ برای تدوین قوانین’ مرتبط در ایران، گفته است به طور کلی تصمیم نهایی خود را پس از بررسی مصوباتی می‌گیرد که تمامی مراحل لازم را طی کرده و لازم الاجرا شود.

گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه‌اش گفته است که انتظار دارد، ایران تا فوریه ۲۰۱۹ (چهار ماه دیگر) قوانین لازم را مطابق با معیارهای این نهاد به تصویب برساند در غیر این صورت ‘اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر ریسک‌های ناشی از کاستی‌های نظام مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم’ انجام خواهد داد.

در اجلاس این سازمان که از یکشنبه گذشته آغاز شده ، بیش از 800 مقام مسئول به نمایندگی از 204 کشور و سازمان بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول، سازمان ملل و بانک جهانی به بحث و بررسی درباره موضوع های تعیین شده پرداختند.

در این اجلاس 140 گزارش پیرامون مسائل مهم به منظور حفاظت از سلامت نظام مالی ومشارکت در امنیت جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *