سایت خبری پیام ما آنلاین | فضای مجازی بستری مناسب برای تبادل اطلاعات زیست‌محیطی

فضای مجازی بستری مناسب برای تبادل اطلاعات زیست‌محیطی





۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰

مدیرکل مشارکت‌های مردمی تاکید کرد

فضای مجازی بستری مناسب برای تبادل اطلاعات زیست‌محیطی

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دانشجویان باید با ایده‌های جدید و خلاقانه در مسیر فرهنگ‌سازی محیط زیستی حرکت کنند، گفت: شبکه‌های مجازی فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات درست و ارائه راهکار برای حل مشکلات محیط زیستی و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست است.

 ژیلا آقایی در چهاردهمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشورکه در بابلسر برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه منابع حیاتی کشور دچار آسیب‌های جدی شده است گفت: حتی باید بگویم که برخی منابع طبیعی کشور در معرض نابودی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید امیدوارانه درصدد بهبود وضعیت محیط زیست کشور برآییم،اظهارکرد: آیا در چنین وضعیت محیط زیستی آینده کشور محکوم به نابودی است و آیا نمی‌توانیم چشم‌اندازی برای کشور قائل باشیم؟ باید تاکید کنم که گزاره‌های این‌چنینی صرفا باعث گسترش نا امیدی می‌شود و از نظر علمی و اجرایی اساسا درست نیست.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: آینده محیط زیست و کشور در دست مردم و حکومت است و باید امیدوارانه با به‌کار بردن ایده‌های جدید و خلاقانه به رفع مشکلات بپردازیم. این مقام مسوول از سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از شبکه‌های مجازی برای فرهنگ‌سازی محیط زیست تاکید کرد: گسترش ارتباطات و استفاده از شبکه‌های مجازی می‌تواند در ارتقای آگاهی و تقویت ایده‌ها به منظور حفظ محیط زیست موثر باشد البته توجه داشته باشیم که در فضای مجازی نباید نق و غر بزنیم بلکه باید دنبال ایده‌های خلاقانه به منظور تبادل اطلاعات و ارائه راهکار باشیم تا بهبود محیط زیست را به یک مطالبه عمومی برای جامعه تبدیل کنیم.

آقایی تاکید کرد: باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست می‌تواند در مسیر فرهنگ‌سازی محیط زیستی موثر باشد. بر اساس آمارها تعداد زیادی گروه‌های علمی و کانون‌های محیط زیستی در دانشگاه‌ها فعال هستند و باید تاکید کنم که صرف برگزاری نشست برای حل مشکلات محیط زیستی کارگشا نیست. به‌طور قطع برگزاری این نشست برای تبادل نظرات موثر است اما کار در حوزه محیط زیست نباید به این نشست‌ها خلاصه شود.

وی افزود: گذر از معضلات محیط زیستی بدون مشارکت همگان امکان‌پذیر نیست و این مشارکت‌ها از طریق اطلاع‌رسانی‌ ممکن خواهد شد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *