پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۱۷ میلیارد تومان نیاز نوسازی مسجد جامع ساری

۱۷ میلیارد تومان نیاز نوسازی مسجد جامع ساری





۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹

۱۷ میلیارد تومان نیاز نوسازی مسجد جامع ساری

معاون میراث‌ فرهنگی استان مازندران می‌گوید: براساس برآوردهای انجام شده، اعتباری معادل ۱۷ میلیارد تومان برای مرمت کامل مسجد جامع ساری نیاز است.

عبدالمطلب شریفی می‌گوید: با تشکیل ستاد بحران با موضوع مسجد جامع ساری و به ریاست استاندار مازندران، برنامه‌ریزی‌ها برای مرمت‌ها، نظارت و تامین اعتبار این پروژه آغاز شد و اکنون نیز کارگاه مرمت این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان این‌که کارگاه مرمت مسجد جامع ساری فعال شده و در حال حاضر بخش‌های تاریخی این مسجد قدیمی در دستور کار قرار گرفته‌اند، ادامه می‌دهد: میراث فرهنگی ناظر مرمت‌ها در این پروژه است و شهرداری ساری مجری طرح مرمت و برخی دستگاه‌ها تامین اعتبار مالی را بر عهده دارند، که بخشی از آن توسط وزارت  راه و شهرسازی و شهرداری تامین می‌شود و تامین اعتبار بخشِ تاریخی مسجد را نیز سازمان میراث فرهنگی بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در این مسجد، اظهار می‌کند: در نخستین قدم گنبد ایوان اصلی در بخش جنوبی مسجد در دستور کار قرار گرفت و تاق گنبد نصب شد.

او با اشاره به حضور معمارانِ اصفهانی در مسجد جامع ساری با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی برای این عملیات می‌افزاید: آن‌ها تاق ایوان جنوبی را نصب کردند و اکنون بیشتر روی بخش تاریخی مسجد متمرکز شده‌اند.

شریفی اضافه می‌کند: در حال حاضر نمی‌توان مدت زمان مشخصی را برای ایان مرمت‌ها در این بنای تاریخی اعلام کرد، چون نیاز است هر بخش رابه طور کامل بررسی کرده و مطمئن شویم درصد آسیب‌ها در اتش‌سوزی چه میزان بوده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *