پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اپلیکیشن‌های سامانه کیفی هوای کشور رونمایی شد

اپلیکیشن‌های سامانه کیفی هوای کشور رونمایی شد





۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴

اپلیکیشن‌های سامانه کیفی هوای کشور رونمایی شد

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌ گفت: با توجه به‌ ضرورت اطلاع مردم از وضعیت کیفی هوا همچنین تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، سامانه پایش کیفی به‌صورت برخط وضعیت کیفی هوا را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

شینا انصاری گفت: سامانه پایش کیفی هوا قابلیت ارسال گزارش‌های متناسب با نیاز استفاده‌کنندگان تخصصی ازجمله سازمان هواشناسی برای پیش‌آگاهی و وزارت بهداشت به‌ منظور اقدامات مراقبتی و استفاده پژوهشگران و کارشناسان مرتبط از طریق وب‌سرویس را دارد. مدیرکل دفتر پایش فراگیر با بیان اینکه برنامه توسعه و ارتقای سامانه و اتصال همه ایستگاه‌های کشور به این سامانه در دست اقدام است،اظهارکرد: به‌ منظور بهبود و ارتقای اطلاع‌رسانی پایش دقیق کیفیت هوا به عموم مردم و استفاده کنندگان تخصصی،  نسخه اندروید و IOS این سامانه روی تلفن‌های هوشمند طراحی و منتشرشده است که می‌توان از طریق نرم‌افزارهای طراحی‌شده به داده‌های ایستگاه‌های مستقرشده در سراسر کشور دسترسی پیدا کرد.

وی در پایان گفت: در این نرم‌افزار امکان نمایش داده‌های مربوط به ایستگاه‌های هر استان با انتخاب آن استان امکان‌پذیر است، به‌نحوی‌که شاخص‌های نمایش داده‌ شده در صفحه اول مربوط به آلاینده شاخص کیفیت هوای شهرستان‌های استان است و در صفحه دوم شاخص آلاینده‌های مختلف به تفکیک ایستگاه و به صورت نمودار نمایش داده شده است. در صفحه سوم نیز شاخص کیفیت هوای هر ایستگاه روی نقشه نمایش داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست، سامانه پایش کیفی هوا به آدرس aqms.doe.ir  شاخص کیفیت هوا را در ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *