پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تابستان هرمزگان با کمترین میزان تنش آبی گذشت

تابستان هرمزگان با کمترین میزان تنش آبی گذشت





۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲

 تابستان هرمزگان با کمترین میزان تنش آبی گذشت

با توجه به کمبود میزان بارش و مشکلاتی که در تامین آب از منابع زیر زمینی وجود داشت هرمزگان تابستان را با کمترین میزان تنش آبی پشت سر گذاشت.

هوشنگ ملایی بیان کرد: همواره تلاش شده تا بهترین خدمات به مشترکان ارائه شود اما کمبود بارش و خشکسالی های پی در پی در کشور و استان در کنار برداشت‌های بی‌رویه‌ای که از منابع آب انجام می شود، تأمین آب شرب را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است. در همین راستا به صورت مستمر برنامه‌ریزی و اجرای پروژهای اضطراری تأمین آب در محورهای مدیریت تقاضا و مصرف آب، افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب، بهبود کیفیت آب شرب و فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان خاطر نشان کرد: موارد و مشکلاتی در تامین آب استان در تابستان به وجود آمد که خوشبختانه با مدیریت مسوولان آبی استان و همراهی مردم در مدت زمان کوتاهی رفع شد. او با اشاره به اینکه کاهش ظرفیت سدهای استان نشان دهنده این است که مردم باید با حساسیت و توجه بیشتری به مصرف بهینه فکر کنند، تصریح کرد: شهروندان می توانند با کاهش ۱۰ درصدی مصارف غیر ضروری خود مانند شست و شوی حیاط، شست و شوی ماشین و با رفع عیوب فنی، در مصرف آب صرفه جویی کنند. از عمده ترین روش ها برای مقابله با معضل کم آبی می توان به کاربرد ‌مدیریت درتقاضا و مصرف، مهار آب، تحقیق و مطالعات آبی،کنترل کیفیت آب، اقتصاد و منابع مالی آب ، فن آوری و استفاده از آخرین دستاورد های سخت افزاری اشاره کرد.

ملایی، همچنین مدیریت آمارو اطلاعات، مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی ،ارتباطات و آموزش همگانی، مشارکت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی ، مدیریت محیط زیست و تصفیه را از عمده ترین روش های مدیریت کاربردی غلبه بر مشکلات و بحران های ناشی از کم آبی در تابستان برشمرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *