پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در قوانین انرژی‌های تجدید‌پذیر باید تحول ایجاد شود

در قوانین انرژی‌های تجدید‌پذیر باید تحول ایجاد شود





۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵

 در قوانین انرژی‌های  تجدید‌پذیر باید تحول ایجاد شود

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: ما در زمینه‌ انرژی‌های تجدیدپذیر به یک تحول جدی نیازمندیم و باید قوانینی تصویب شود که باب میل دوستان پوپولیست ما نخواهد بود.

عیسی کلانتری در سومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران اظهار کرد: کره زمین تحمل مصرف انرژی اضافی را ندارد. افرادی که امسال جایزه نوبل اقتصادی را بردند هر دو در مبحث عدم تحمل زمین، محیط زیست، آب و انرژی صحبت کردند. کشور ما هم مانند همه دنیا و چه بسا بدتر در حوزه محیط زیست در حالی که یک درصد از جمعیت جهان را دارد یک و هفت دهم درصد از انرژی جهان را مصرف می‌کنند. 

کلانتری با اشاره به موانعی که بر سر راه مصارف انرژی‌ قرار دارد، اذعان داشت: عوام‌فریبی نمی‌گذارد شدت استفاده از انرژی کاهش یابد و در نتیجه نوبت به انرژی‌های تجدیدپذیر هم نمی‌رسد.اگر می‌خواهیم انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش دهیم باید تصمیمات اساسی‌تری اتخاذ شود. کلانشهرها جای تنفس به خاطر آلودگی هوا ندارد و تهران در تیرماه هم 6 روز به خاطر بالا بودن غلظت اوزون باید تعطیل می‌شد.

او در رابطه با دیدگاه‌های پوپولیستی تشریح کرد: اگر کماکان بخواهیم سیاست‌های پوپولیستی را ادامه دهیم و حدود مصرفی برای مصرف انرژی نداشته باشیم، انرژی‌های تجدیدپذیر هم توسعه نخواهد یافت. امروز هیچ کس حاضر نیست بر روی تولید برق از پسماند سرمایه‌گذاری کند.کلانتری تاکید کرد: به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر رفتن اجتناب‌ناپذیر است اما سیاست‌های کشور با آن همسو نیست و تا این سیاست‌ها اصلاح نشود نه وزارت نیرو استقبال خواهد کرد و نه سرمایه‌گذار به سمت آن خواهد رفت.رییس سازمان محیط زیست کشور در رابطه با اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز به یک تحول اساسی در سیاست‌گذاری دارند اظهار کرد: برای اقدام در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز به یک تحول جدی است و به قوانینی نیاز داریم که باب میل دوستان پوپولیست ما نخواهد بود. دشمنان آگاه و دوستان نادان با این روند موجود اجازه رونق به انرژی‌های تجدیدپذیر نخواهند داد. این سیاست‌ها راه را برای اجرای این قوانین مهیا نخواهد کرد.

وی افزود: به گفته دولت در برنامه ششم باید 5هزار مگاوات انرژی تجدیذپذیر اضافه شود اما منابع یارانه‌ای آن در اختیار وزارت نیرو است و باید این انرژی‌ها را از تولیدکننده خریداری کند و یا طبق قانون هوای پاک باید سالانه 30 درصد مقدار انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه شود اما آیا یارانه آن وجود دارد؟ قیمت‌های انرژی اگر اصلاح نشود شدت استفاده از انرژی باز هم بالاتر می‌رود. 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر