پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | درسی که «دلار» به ایرانی‌ها داد

درسی که «دلار» به ایرانی‌ها داد





۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴

درسی که «دلار» به ایرانی‌ها داد

یادداشت  مهمان

مصطفی داننده

این یادداشت برای دلال‌ها نیست، آنها تکلیف‌شان روشن است، این برای آنهایی است که با خودشان گفتند دلار می‌خریم تا حداقل نگران آینده نباشیم. گفتند هر چه داریم می‌فروشیم تا حداقل سرمایه خود را حفظ کنیم.

حالا همین‌ها در به در به دنبال فروش دلارهایی هستند که خریدند. آن هم درست به همان دلیلی که دلار انبار کرده بودند؛ حفظ سرمایه.

آنها نگران بوده و هستند. نگران آینده زندگی خود و فرزندان‌شان، شرایط کشور آنها را به این سبک زندگی سوق داده است. گویی نگرانی برای فردا، بخشی از وجود ما شده است. هنوز بچه به دنیا نیامده است به فکر دانشگاه رفتن او هستیم. سختی‌های امروز را به جان می‌خریم تا در فردایی که هنوز نیامده زندگی آرامی داشته باشیم.الا و پایین رفتن قیمت دلار در چند ماه اخیر، درس بزرگی برای همه ما بود. برای همه مایی که فکر می‌کنیم می‌توانیم مسیرهای خوشبختی را از بیراه برویم

تلاش آنها برای خریدن دلار، یکی از دلایل ملتهب شدن بازار بود. دلارفروش‌ها هر قیمتی می‌دادند، اینها می‌خریدند تا مبادا فردا گران تر از امروز شود. البته امروز هم می‌فروشند مبادا فردا ارزان تر شود.

اگر اجازه بدهیم زندگی روند عادی خود را طی کند، ممکن است در بعضی روزها سختی بکشیم و کام‌هایمان تلخ شود اما حداقل حرص مال از دست رفته نمی‌خوریم./عصر ایران

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *