پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تحت الشعاع

تحت الشعاع





۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷

تحت الشعاع

یاسر سیستانی نژاد

طنزیماتچی

ایلنا نوشت:«بالا نرفتن دستمزد عواقب بدی برای تولید دارد.»

تغارناز و مخاطب خاص به تغارنیوز آمدند. تغارناز به طرف تغار دوید و گفت:«سلام، عجیجم! حالت خوبه؟» مخاطب خاص لبخندی زد و گفت:«حالا یواش تر بدو می خوری زمین و دهانه ات آسیب می بینه تغار ناز!»

تغار با بی میلی جواب سلام تغارناز را داد. تغارناز گفت:«چی شده تحلیل جون! نبینم اون روزی که نالاحت باشی!» تغار گفت:«دلم خوشه که اوضاع و احوال جهان رو تحلیل می کنم، اما از پس زندگی خودم برنمیام.» در همین لحظه طنزیماتچی وارد شد. اسکناس هایش را شمرد و توی جیبش گذاشت. شاهد عینکی از پشت دیوار گفت:«یک اسکناس پنج هزار تومانی، یک دو هزار تومانی و یک هزار تومانی! جمعش میشه هشت هزار تومن! در پیشگاه تایخ شهادت میدم که طنزیماتچی یک دلاری اش را فروخت!» طنزیماتچی خشمگین نگاهش کرد و گفت:«محو بشود آن تاریخی که توی فسیل بخواهی روایتش کنی!» مخاطب خاص به طنزیماتچی سلامی کرد و گفت:«جناب طنزیماتچی! چه خبر از اوضاع و احوال اقتصادی؟!» تغار غر زد:«چه خبر؟ ایشون یک دلاری اش رو فروخته چه غم داره؟!» طنزیماتچی که از این برخورد تغار ناراحت شده بود، رو به مخاطب خاص گفت:«ایشان الآن یک ماه است حتی یک خبر هم تولید نکرده، آن وقت تقاضای افزایش دستمزد دارد.» تغارناز روبان صورتی اش را جا به جا کرد و گفت:«جناب طنزیماتچی! بی حُلمتی نباشه ها. بالا نَلَفتَنِ دستمزد، تولید لو تحت الشعاع قلال میده!» مخاطب خاص گفت:«آره من تحت الشعاع دوست دارم.» تغار دستی به ستون فقراتش گرفت و گفت:«خانم مخاطب! خواهش می کنم شما از من دفاع نکنین. به ضررم میشه.» مخاطب خاص دست در جیب شلوارش فرو برد و گفت:«اِ وا، آخه چرا؟ تغاری، جناب طنزیماتچی که از خودمونه» و لبخند زد و زیرچشمی به طنزیماتچی نگاه انداخت. 

تغار گفت:«شما باید بگین که من دستمزد دوست دارم. میگین من تحت الشعاع دوست دارم.» مخاطب خاص گفت:«آخه تحت الشعاع قشنگ تره! زندگی آدم متنوع تر میشه.» دستش را روی گونه اش زد و گفت:«جون مخاطب تا حالا هیچ تابستونی این قدر سرگرمی داشتین؟ هر روزش دلار یه قیمتی بود.» دست هایش را بالای سر برد و گفت:«رفت بالا!» دوباره دست ها را پایین آورد و گفت:«اومد پایین!» چند بار این کار را انجام داد. طنزیماتچی گفت:«خانم مخاطب، رفتارهای خودتان را کنترل بفرمایید. اینجا یک رسانه عمومی است. رفتارهای شما شبیه حرکات موزون شده و کیان تغار نیوز را تهدید می کند.» مخاطب خاص گفت:«من کیان دوست دارم.» طنزیماتچی لپ هایش را باد کرد و به اطراف فوت کرد. شاهد عینکی گفت:«شهادت می دهم که طنزیماتچی از انتقاد مخاطب خشمگین شد.» طنزیماتچی عصبانی شد و در تغار نیوز را محکم به هم کوبید. تغارناز گفت:«تحلیل جون! تو چه طوری با این رییس بد اخلاق کار می کنی؟» و دستمال آلبالویی اش را بیرون آورد و کشک از گوشه چشم خود پاک کرد. تغار دست روی شانه تغارناز گذاشت تا او را دلداری بدهد. طنزیماتچی با عصبانیت بیشتر گفت:«اینجا جای لوس بازی نیست. شما هنوز به هم محرم نشدید و کارتان مشکل منشوری دارد. شاهد عینکی ببیند آبرو برایتان نمی گذارد.»

تغار دستش را برداشت و گفت:«این که ما محرم نیستیم هم تقصیر شماست. پایین بودن دستمزد، تاریخ عروسی ما رو تحت الشعاع قرار داده.» مخاطب خاص گفت:«آخی عزیزم! بازم تحت الشعاع دوست دارم.» طنزیماتچی پول ها را از جیب بیرون آورد و در دهانه تغار انداخت. تغار هم به تغارناز چشمکی زد و با هم از تغارنیوز بیرون رفتند. مخاطب خاص دست هایش را در هم قفل کرد. لب ها را غنچه کرد. چینی به پیشانی انداخت و همین طور که به طرف طنزیماتچی قدم برمی داشت، گفت:«جناب طنزیماتچی اجازه بدین من به جای شاهد عینکی در پیشگاه تاریخ شهادت بدم که شما عزیزترین و مهربان ترین و دلنشین ترین و دلرباترین ودلبرترین و…»

طنزیماتچی در را باز کرد. سرفه ای زد و با دست اشاره کرد که مخاطب خاص بیرون برود. مخاطب خاص به طرف درخت گلابی قدم برمی داشت و ادامه می داد:«خوش تیپ ترین و دست و دلباز ترین و دلار دار ترین و تغاردوست ترین و…»

طنزیماتچی در را بست و روی زمین ولو شد.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

سردار رادان: حجاب موضوعی کاملا فرهنگی است

در تجمع روحانیون قم در دفاع از «طرح نور» چه گذشت؟

سردار رادان: حجاب موضوعی کاملا فرهنگی است

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

الهه محمدی و نیلوفر حامدی آزاد شدند

الهه محمدی و نیلوفر حامدی آزاد شدند

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *