سایت خبری پیام ما آنلاین | همدانی‌ها 155 روز هوای سالم تنفس کردند

همدانی‌ها 155 روز هوای سالم تنفس کردند





۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱

همدانی‌ها 155 روز هوای سالم تنفس کردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: عمده آلودگی هوای استان ناشی از گردوغبار است و نشأت گرفته از گازهای آلاینده نیست.

سیدعادل عربی، با اشاره به عملکرد و وظایف سازمان حفاظت محیط زیست، عنوان کرد: محیط زیست دستگاهی ناظر بر عملکرد و وظایف محیطی دستگاه‌های استانی است و در بحث پایش واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی فعال است. وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت پاک هستند اما بعضی واحدهای تولید آلودگی دارند که به صورت فصلی به اداره محیط زیست به عنوان واحد آلاینده معرفی می‌شوند که تعداد این واحدها در فصل بهار 25 واحد بوده و در درجه نخست تولید گردوغبار و آلودگی هوا را در پی دارند و در درجه بعد واحدهایی هستند که با فاضلاب حاصل از آنها خاک و آب آلوده می‌شود و شامل کشتارگاه‌ها و برخی صنایع غذایی هستند.

 وی در رابطه با بحث محافظت از آب، گفت: بحث حفاظت و پایش آب بر عهده محیط زیست است و در این زمینه آب رودخانه‌های مهم، همه سدها و تالاب‌ها به صورت فصلی دو تا سه بار توسط آزمایشگاه‌های معتبر آنالیز و حدود 14 فاکتور آن اندازه‌گیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه 15 ایستگاه ثابت پایش هوا در همدان، نهاوند، ملایر، اسدآباد و کبودراهنگ وجود دارد، عنوان کرد: ایستگاه‌های ثابت پایش هوا به صورت آنلاین و 24 ساعته کیفیت هوا را برآورد و بر خط اعلام می‌کنند و در سایر شهرها هم از دستگاه‌های پرتابل دستی که قابل حمل در نقاط مختلف‌ هستند، استفاده می‌شود. او با بیان اینکه منشأ گردوغبارهای موجود در استان خارجی و عمدتا از کشور عراق است اما در آینده امکان دارد منشأ داخلی هم داشته باشیم، یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال در حدود 155 روز هوای سالم و پاک داشتیم و 15 روز هوای ناسالم و البته رقیق که 12 روز آن برای گروه‌های حساس و 3 روز آن برای عموم مردم ناسالم بوده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *