پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حال ناخوش گردشگری کرمان

حال ناخوش گردشگری کرمان





۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴

حال ناخوش گردشگری کرمان

اتاق بازرگانی کرمان: با شرایط موجود، آینده‌ای برای گردشگری استان کرمان متصور نیستیم

همزمان با اوضاع نامساعد اقتصاد کشور گردشگری کرمان نیز به درد رکود دچار شده و این معضل آن را به مرز نابودی می کشاند.

از اصلی ترین برنامه های کشورمان کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است و صنعت گردشگری که سومین صنعت پول ساز و اشتغال زای جهان می باشد، به عنوان یکی از جایگزین های درآمد نفت در کشور مطرح است به طوریکه در برنامه ششم هم توجه ویژه ای به توسعه صنعت گردشگری شده است. 

از طرفی با اجرای برجام، پیش بینی می‌شد در سال های آتی صنعت گردشگری ایران جان تازه ای بگیرد و بتواند درآمد خوبی از این صنعت کسب کند. در این میان استان‌هایی که جاذبه بیشتری دارند برای جذب این گردشگران هدف گذاری کرده اند. در کنار گردشگران خارجی، این استان ها نگاه ویژه ای هم به گردشگران داخلی دارند و قصد دارند گردشگران داخلی بیشتری جذب کنند تا شاهد رونق صنعت گردشگری باشند. در این بین تعطیلات نوروزی همواره اهمیت خاصی برای گردشگری استان ها داشته و هر استان سعی می کند گردشگر بیشتری جذب کند.

باید توجه کرد که وضعیت جذب گردشگر کرمان با استان‌های ساحلی مثل گیلان وهرمزگان و استان های مذهبی مثل خراسان رضوی و قم فرق دارد اما می توان کرمان را با استان هایی که شرایط مشابهی را دارند مقایسه کرد. استان هایی همچون یزد، فارس و اصفهان. این استان ها نه دریا دارند و نه مذهبی هستند و فقط با جاذبه های تاریخی و گردشگری که دارند می توانند گردشگر جذب کنند.

در این خصوص مسعود دهقانی، نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت که گردشگری کرمان به کما رفته و متاسفانه نه حضور فعالی در نمایشگاه‌ها داریم و نه خوراک تبلیغاتی برای معرفی کرمان وجود دارد.

وی می گوید: از طرف کسانی که هیچ مسوولیتی در جهانگردی استان ندارند، فشار زیادی به بخش گردشگری استان تحمیل می‌شود.

همه به فکر رفتن 

از کرمان هستند

آن طور که ایسنا نوشته نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه در این شرایط کسانی که در این حوزه کار می‌کنند به فکر واگذار کردن سمت خود و حتی رفتن از کرمان هستند، اظهار کرد: از مسئولان سوال داریم که با این محدودیت‌ها و شرایط ایجاد شده چگونه می‌خواهیم گردشگری پیشرفت داشته و شغل ایجاد شود؟

او با تاکید بر اینکه با شرایط موجود، آینده‌ای برای گردشگری استان کرمان متصور نیستیم گفت علی رغم استان های همجوار همچون فارس و یزد که به شدت در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند و نمایشگاه و پروازهای مختلف دارند، ما حتی یک پرواز خارجی در کرمان نداریم و بنده دنبال راه‌اندازی یک پرواز خارجی به استان کرمان بودم که با شرایطی که به وجود آمد، از این کار پشیمان شدم.

80 درصد دفاتر آژانس‌های مسافرتی در حال تعطیل شدن

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: حدود 80 درصد دفاتر آژانس‌های مسافرتی در حال تعطیل شدن و تعدیل نیرو هستند و نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و متاسفانه کسی به فکر نیست.

دهقانی با اشاره به اینکه کسی کمک مالی از دولت نمی‌خواهد، گفت: باید در این شرایط بسته‌های تشویقی از سوی دولت برای فعالان حوزه گردشگری ارائه شده و حداقل در این شرایط مالیاتی اخذ نشود همچنین باید برای واحدهای فعال حوزه گردشگری سرمایه در گردش تامین کنند.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *