پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دود هورالعظیم غرب خوزستان را فراگرفت

دود هورالعظیم غرب خوزستان را فراگرفت





۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰

دود هورالعظیم غرب خوزستان را فراگرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ادامه آتش سوزی در هورالعظیم از سه ماه گذشته تا کنون گفت: دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی از شامگاه دوشنبه شهرستان‌های غرب استان را فراگرفته و تا اهواز نیز گسترش یافته است. احمدرضا لاهیجان زاده اظهار داشت: این آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم رخ داده و از ساعت یک بامداد  روز سه شنبه وارد اهواز شده و تا هم اکنون آلودگی هوا ناشی از دود در محدوده کلانشهر اهواز ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه جهت وزش باد از غرب به شرق بوده، دود را به شهرهای داخل استان منتقل کرده است. رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه نیز اظهار داشت: تصاویر ماهواره ای از هورالعظیم نشان می دهد که دوشنبه حدود 6نقطه کانون دود در این تالاب فعال بوده است.محمد ساکی گفت: این شهرستان از دوشنبه با دود غلیظ مواجه بوده و شدت دود به اندازه ای است که شعاع دید را نیز کاهش داده است.

وی شرایط آبی هورالعظیم را بسیار نامطلوب توصیف کرد و افزود: حقابه این تالاب در تابستان امسال تامین نشده و از تیر ماه هیچ آبی از رودخانه کرخه وارد هورالعظیم نشده و ورودی به آن صفر بوده است.

ساکی با اشاره به اینکه هورالعظیم به وسیله جاده های جنگی به پنج مخزن تقسیم شده اظهار داشت: مخزن 3 و 4 این تالاب تقریبا خشک است و به ویژه وضعیت مخزن 3 هیچ آبی ندارد. آتش سوزی هورالعظیم در خاک عراق از اوایل تیر امسال آغاز شده است. دود ناشی از این آتش سوزی تا بیش از یکصد کیلومتر فراتر رفته و گاهی تا هشت شهرستان را درگیر می کند، به طوری که در روزهای گذشته علاوه بر دشت آزادگان، هویزه، اهواز، کارون، حمیدیه و باوی، شهرهای شادگان، آبادان، خرمشهر و ماهشهر نیز در برخی روزها تحت تاثیر این دود قرار گرفته اند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *