پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چگونگی طرح بازچرخانی آب در زاینده‌رود

چگونگی طرح بازچرخانی آب در زاینده‌رود





۳ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۵

چگونگی طرح بازچرخانی آب در زاینده‌رود

استاندار اصفهان گفت:‌ در طرح بازچرخانی آب زاینده رود اصلا پسابی در کار نیست و آب تازه و سالم زاینده رود بازچرخانی خواهد شد. با این شیوه چندبار آب تازه زاینده رود در بستر شهر اصفهان خواهد چرخید.

مهرعلیزاده گفت: این طرح دایمی نخواهد بود و به امید خدا تا چندسال آتی نیاز به این لوله‌گذاری نخواهد بود و این لوله‌ها تنها در زمانی انجام می‌شود که همچون امسال آب به شدت کم باشد و امیدواریم با اقدامات بلندمدت دیگر نیازی به این ۱۲ کیلومتر لوله برای بازچرخانی و ۴۲ کیلومتر لوله‌های قبل از اصفهان نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای شمال و جنوب استان نیز برنامه‌های خوبی داریم. مردم با این طرح در شهر آب خواهند دید. مشکلات ریزگرد از تالاب گاوخونی برطرف خواهد شد و نگرانی‌ها از فرونشست زمین نیز کاهش خواهد داشت. از طرفی میراث اصفهان و پل‌ها حفظ خواهد شد. گردشگری نیز در شهر رونق خواهد گرفت و گردشگران زاینده رود را زنده احساس خواهند کرد. 

استاندار اصفهان گفت: در جلسه‌ای صحبت‌هایی کردیم که یکی از مسوولان نمی خواست صحبت‌های من را متوجه شود. فریاد می‌کشید. این هیجانات و صحبت‌های نامعقول به نفع استان نخواهد بود.

 محسن مهرعلیزاده اظهار کرد: تلاش این است که مسأله زاینده رود برای همیشه برطرف شود. بر اساس نمودارها، تغییرات از سال ۱۳۵۱ تاکنون نشان می‌دهد حجم آب ورودی به سد زاینده رود به شدت کاهش داشته است. برخی نادانسته عنوان می‌کنند امسال خشکسالی است و سال آتی بارش بهبود خواهد داشت.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *