پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | طرح بازچرخانی آب علمی است

طرح بازچرخانی آب علمی است





۲ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۰

طرح بازچرخانی آب علمی است 

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح  باز چرخانی آب کارشناسی شده و جدید است و در جهت احیای رودخانه زاینده‌رود نقش اساسی دارد. در کل موافق این طرح هستیم، اما برخی جزییات آن باید اصلاح شود.

علی بختیار در خصوص طرح باز چرخانی آب(احیای مصنوعی رودخانه زاینده‌رود)، اظهار کرد: طرحی که تهیه شده از جهات فنی و اقتصادی ریزه‌کاری‌هایی دارد که باید برطرف شود و در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان اصفهان راجع به جزییات طرح باز چرخانی آب توضیح داده شد و جزییات طرح قرار شد در جاهایی که مشکل دارد با نقطه نظر نمایندگان شهرستان‌هایی که در مسیر رودخانه زاینده‌رود قرار دارند اصلاح شود چراکه باید حقوق مردمی که کنار این رودخانه زندگی می‌کنند رعایت شود. او در پاسخ به این سؤال که به اعتقاد برخی این طرح علمی نیست، گفت: این طرح علمی و کارشناسانه است و یک بخشی از این طرح انتقال آب از طریق لوله است. در سال‌های خشک‌سالی و ترسالی مشکلی وجود ندارد و آب به رودخانه می‌آید.

بختیار در همین خصوص تصریح کرد: در طرح احیای مصنوعی رودخانه زاینده‌رود حقوق حق آبه داران لحاظ شده و بر فرض هم اگر نشده باشد باید لحاظ شود. بحث حق آبه و موضوعات زیست محیطی باید در این طرح مورد بازنگری قرار بگیرد، اما کلیات طرح هم از نظر عدد و رقم و هم بر اساس نیازهایی که برای احیای زاینده‌رود وجود دارد مطلوب است.او افزود: جزییات این طرح هنوز رسانه‌ای نشده است چرا که برخی از بندهای آن باید اصلاح شود. زاینده‌رود فقط به اصفهان تعلق ندارد و برای کل ایران است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *