سایت خبری پیام ما آنلاین | «خرس ارسبان» قربانی تله سیمی شد

«خرس ارسبان» قربانی تله سیمی شد





۲ مهر ۱۳۹۷، ۹:۰۵

«خرس ارسبان» قربانی تله سیمی شد

تصویری دلخراش از یک خرس قهوه‌ای که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود حکایت از قربانی شدن یکی دیگر از گونه‌های ارزشمند جانوری کشور در تله‌های سیمی کشاورزانی دارد که به جای فنس‌کشی به منظور حفاظت از مزارع خود، با نصب غیرقانونی تله در جنگل‌ها و مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، خساراتی غیرقابل جبران به حیات وحش کشور تحمیل می‌کنند.

 حسین فائق فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی درباره این تصویر می‌گوید: اوایل شهریور، ماموران محیط زیست استان، در منطقه حفاظت‌ شده ارسبان متوجه خرس ناتوانی شدند که دست راستش را بر اثر تقلا برای رها شدن از تله سیمی از دست داده بود. حیوان برای درمان به تبریز منتقل شد اما متاسفانه به علت وضعیت نامناسب جسمانی تلف شد. این در حالی است که تله‌هایی که کشاورزان به صورت غیرقانونی در زیستگاه‌های حیات وحش نصب می‌کنند تا از نزدیک شدن حیواناتی چون گراز به مزارع جلوگیری کنند سالانه علاوه بر گراز، بسیاری از گونه‌های حیات وحش را از بین می‌برد. خرس، پلنگ و سایر گربه‌سانان از جمله وحوشی هستند که بر اثر گرفتار شدن در تله سیمی یا جانشان را از دست می‌دهند و یا در پی آسیب‌های وارده حتی پس از درمان، از ادامه حیات در زیستگاهشان باز می‌مانند.آنطور که تسنیم می‌نویسد علی‌رغم خساراتی که در پی نصب غیرقانونی تله‌های فلزی در زیستگاه‌های حیات وحش شاهد آن هستیم، سازمان حفاظت محیط زیست تا کنون، اقدامی در راستای جلوگیری از نصب تله‌های سیمی و یا حتی برخورد با عاملان نصب این تله‌ها صورت نداده.

کشورهای دیگر با استفاده از محصولاتی تحت عنوان دافع گراز در اطراف مزارع از نزدیک شدن گراز به مزارع و وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *