پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ابلاغ استاندارد محیط زیستی فضولات نفتی

ابلاغ استاندارد محیط زیستی فضولات نفتی





۱ مهر ۱۳۹۷، ۹:۴۴

ابلاغ استاندارد محیط زیستی فضولات نفتی 

استاندارد محیط زیستی امکانات و تأسیسات دریافت فضولات نفتی نفت‌کش‌ها، کشتی‌ها و شناورها توسط سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد.

آنطور که ایسنا می‌نویسد ضیاءالدین الماسی – مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی – با اعلام ابلاغ این بخشنامه به تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، نهادها و دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: این بخشنامه به دستور و با امضای عیسی کلانتری – رییس سازمان حفاظت محیط زیست – ابلاغ‌شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون حفاظت دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی، مصوب 27 مرداد ماه سال 89 سازمان بندرها و دریانوردی موظف است تا در بندرها، اسکله‌ها و پایانه‌های نفتی، امکانات و تأسیسات لازم برای دریافت آب توازن و فضولات نفتی از نفتکش‌ها، کشتی‌ها و شناورها را ایجاد و اداره کند همچنین وزارتخانه‌های نفت، صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظف هستند تا تسهیلات مورد نیاز ازجمله زمین لازم برای ایجاد چنین تأسیساتی را در اختیار سازمان بندرها و دریانوردی قرار دهند. نیروهای نظامی و انتظامی نیز موظف هستند تا امکانات و تأسیسات مورد نیاز را در بندرها و تعمیرگاه‌های دریایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند بنابراین نفتکش‌ها، کشتی‌ها و شناورهایی که وارد بندرها، اسکله‌ها و پایانه‌های نفتی می‌شوند باید هرگونه فضولات نفتی از قبیل لجن مخازن نفت و سوخت، روغن‌های حاصل از عملیات تعمیر و نگهداری و پساب‌های آغشته به مواد نفتی را به بندر تحویل دهند. بدیهی است تخلیه این مواد به دریا ممنوع است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *