پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جماعت، با خدا تنها باشیم

جماعت، با خدا تنها باشیم





۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲

جماعت، با خدا تنها باشیم 

رئوف پیشدار

در اداره به نماز جماعت ایستاده‌ام. اذان رادیو گفته شده است. موذن هم در نمازخانه یک بار دیگر اذان گفته است! آقا هم اقامه را می‌گوید و نیت می‌کند. تکبیر! نماز شروع شد. هنوز بسیاری که چه عرض کنم، عده قابل توجهی از همان‌هایی که هر روز نماز می‌آیند، به دیوار نماز خانه تکیه داده و برای خود لم داده‌اند. مومنین یکی یکی نیت می‌کنند. حمد به میانه رسیده است که آقایان ترجیح می‌دهند از لمیدن دست بکشند و به نماز محلق شوند. تکبیر ! تکبیر ! الله اکبر ! پیام به امام جماعت : آهسته که ما هم برسیم !! که چی؟ جماعت ثواب دارد !! برادر نماز چند دقیقه پیش شروع شد !

 می‌گویند: مستحب است که وقت نماز صف‌ها را تشکیل دهند. مستحب است که برای نماز قبل از اذان آماده بود. مستحب است که وقتی امام حی الصلاه می‌گویند مومنین قیام کنند و…   نماز ادامه دارد . گوشی یکی از نمازگزاران زنگ می‌زند. زنگ ، زنگ و… زنگ را قطع می کند. تلفن کننده دوباره زنگ می‌زد !

 آهنگ گوشی او آهنگ رسمی “نوکیا “است. هنوز صدای این تلفن قطع نشده است که صدای تلفن دیگری در می‌آید! این یکی آهنگ سریال معرف روسی “میشل استراگف ” است !

 چند نفر حواسشان از نماز پرت شد، خدا می‌داند.  برادر! اگر نمی‌دانی که برادر مومن تو در وقت نماز مقید به جماعت است، لطفا در نظر داشته باشد که اصولا ساعت نماز و خیلی ساعتهای دیگر در شبانه روز ” اوقات شخصی ” است و کسی نباید در آن ساعات مزاحم دیگری شود. وقت نماز، وقت غذا و وقت خواب! کار را هم به آن لطفا اضافه کنید. اینطور نیست که هر وقت خواستیم مزاحم دیگری شویم !

 برادر ! شما هم صدای گوشی‌ات را وقت نماز قطع کن و یا ببند !

 اگر گوشی شما پیام فرست دارد که بهتر ، متنی را ضبط کنید که به تماس گیرنده بگوید مشغول نماز هستید !

 این کار سه  تا حسن دارد :

1- وقت نماز را به تماس گیرنده یادآوری می‌کند.

2- اهمیت و فضیلت نماز اول وقت را تذکر می‌دهد.

3- رفع مزاحمت می‌کند. هم از شما و هم از دیگران 

به همین سادگی 

ان اشاالله اگر توفیق زیارت بخصوص حرمین شریفین نصیبتان شد، لطفا این کار را بکنید. تلفن وقت نماز سایلنت! ان شاءالله در حرمین به وقت نماز به دیوار  تکیه ندهید، وقت نماز با تلفن بازی نکنید، نه زنگ بزنید و نه اجازه بدهید به شما زنگ بزنند. بعضی ساعتها را اجازه بفرمایید واقعا مال خدا باشد. حداقل خلوت دیگران را بر هم نزنید.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *