سایت خبری پیام ما آنلاین | ششمین آتش سوزی مشکوک در میانکاله

ششمین آتش سوزی مشکوک در میانکاله





۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۲

ششمین آتش سوزی مشکوک در میانکاله

آتش سوزی زنجیره ای و مشکوکی که از ابتدای امسال منطقه حفاظت شده میانکاله در شرق مازندران را هدف قرار داد، در محرم هم متوقف نشد و 50 هکتار از پوشش گیاهی و جنگلی این منطقه را از بین برد. این آتش سوزی عصر چهارشنبه گذشته در حوالی دامداری مستقر در منطقه روی داد و خاموش کردن آن تا نیمه های شب ادامه داشت.

آنطور که ایرنا می‌نویسد این ششمین بار در سال 97 است که زمین های منطقه حفاظت شده میانکاله دچار آتش سوزی می شود. آخرین بار بیستم مرداد گذشته در این منطقه آتش سوزی شد و بیش از 200 هکتار پوشش گیاهی از بین رفت.

حدود 20 هزار از 60 هزار هکتار گستره شبه جزیره میانکاله را زمین های جنگلی و مرتعی شامل انارمحلی، سازیل و گیاهان وحشی چون تمشک تشکیل می دهد.یک عضو شورای اسلامی روستای «زاغمرز» شهرستان بهشهر که تالاب میانکاله در ضلع جنوبی آن واقع است، گفت که آتش سوزی شب گذشته دستکم 50 هکتار از عرصه های طبیعی این منطقه شامل پوشش گیاهی و درختی را از بین برد. جمال ابوطالبی عبدالملکی افزود: این آتش سوزی در حوالی یک دامداری به وقوع پیوست که با کمک محیط بانان، بومیان و آتش نشانان مهار شد. 

وی گفت: نیروهای امدادی اعم از آتش نشانان و حفاظت محیط زیست از روز گذشته با اعزام به منطقه کار خاموش کردن آتش را شروع کرده بودند، ولی خشکی پوشش گیاهی به خاطر تابستان گرم کارشان را سخت کرده بود که سرانجام این آتش خاموش و مهار شد.این عضو شورای روستای زاغمرز، علت آتش سوزی را خطای انسانی اعلام کرد و افزود که عمدی یا غیر عمد بودن این آتش سوزی در دست بررسی است.

بر اساس گزارش های رسمی در دو سال گذشته بیش از 600 هکتار از پوشش گیاهی و جنگلی منطقه حفاظت شده میانکاله در اثر آتش سوزی از بین رفته است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *