پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شرایط حج عمره مهیا نیست

شرایط حج عمره مهیا نیست





۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳

رییس سازمان حج :

شرایط حج عمره مهیا نیست

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه شرایط عربستان برای عمره مهیا نیست، از ادامه مذاکرات ایران با عربستان برای برگزاری حج ۹۸ خبر داد.

 حمید محمدی در نشست خبری که همزمان با پایان موسم حج برگزار شد، درباره سرانجام عمره با توجه به پیش‌نویسی که ایران به عربستان داده است، اظهار کرد: نمی‌توان حج را با عمره مقایسه کرد. حج فریضه واجب است که باید انجام شود. ما در حج نگرانی‌هایی داشتیم که در مذاکرات طولانی با عربستان به نتیجه رسیدیم، سعودی‌ها دو سال است که بندهای مورد توافق از جمله تامین امنیت، عزت و کرامت زائران را اجرا می‌کنند.وی یادآور شد: رابطه دوجانبه‌ای بین ایران و عربستان وجود ندارد که این مسئله به نتیجه رساندن عمره را سخت می‌کند هر چند که هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره سرانجام عمره سخن گفت اما شرایط حال عربستان برای اعزام زائران ایرانی به عمره مهیا  نیست.

وی افزود: ایران برای اطمینان پیدا کردن از تحقق مطالبات خود به ویژه در حوزه کنسولی و تامین امنیت زائران در عربستان امسال همزمان با حج پیش‌نویس عمره را به سعودی‌ها تحویل داد اما اگر این کشور ساز و کاری را مشخص نکند، نمی‌توان عمره را اجرا کرد. وی در پاسخ به سوال ایسنا در باره وضعیت حج ۹۸ و قیمت آن با توجه به نوسانات زیاد ارز گفت: مذاکرات حج طبق روال عادی در دی ماه انجام می‌شود برنامه‌ریزی‌های حج ۹۸ از حالا آغاز شده اما عملیات اجرایی آن به نتیجه مذاکره با عربستان و امضای توافقنامه با آن منوط است.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *