پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران

افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران





۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲

افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران

عراقی‌ها در صدر جدول گردشگران ورودی به ایران قرار دارند

در پنج‌ماه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به ایران  ۴۵ درصد رشد داشته است.

بالاخره بعد از مدت ها سازمان میراث فرهنگی پرده از آمار گردشگری ایران برداشت.آماری گرچه نشان از رشد  ورود گردشگران خارجی به ایران دارد اما حاوی نکات دیگری هم هست.

محمد ثابت اقلیدی ، مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری در خصوص  تعداد گردشگران خارجی ایران گفت که  سه میلیون و ۱۴۰ هزار در پنج ماه ابتدای سال جاری به ایران آمده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال افزایش محسوسی داشته است.

به گفته وی «جمعیت مسافران ورودی در مدت زمان مشابه سال گذشته 2میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۸۲ نفر بوده است که در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال ۹۵ که دو میلیون و ۱۸۳هزار و ۴۲۲ نفر به ایران سفر کردند، حدود یک درصد رشد منفی داشته است.»

عراقی‌ها در صدر

به گفته او عراقی‌ها با یک میلیون و ۲۶۳ هزار نفر درصدر جدول گردشگران ورودی به ایران در این پنج ماه قرار دارند که جمهوری آذربایجان با ۶۱۹ هزار و ۵۷۰ نفر، افغانستان با حدود ۴۰۰ هزار نفر و ترکیه با ۳۳۰ هزار نفر به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و این مدت بیشترین رشد را داشته‌اند.

کاهش 22 درصدی سفر اروپایی‌ها

اگرچه ما در آمار کلی شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران بوده ایم اما در طرف دیگر این آمار  حاکی از کاهش سفر اروپایی‌ها به ایران است.به گفته مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سفر اروپایی‌ها در این بازه زمانی به ایران متوسط ۲۲ درصد کاهش داشته و بیشترین ریزش در بازار آلمان تجربه شده است. پنج ماه نخست سال ۹۶ نزدیک به ۳۱ هزار آلمانی به ایران سفر کردند درحالی‌که امسال جمعیت آلمانی‌های مسافر با ۳۲ درصد افت به ۲۱ هزار نفر رسیده است.»

تغییرات گسترده در جمعیت مسافر

او در واکنش به انتقادهایی که به آمار گردشگران ورودی امسال و ۴۵ درصد رشد آن درشرایطی که سال‌های گذشته رشد منفی را تجربه می‌کرد و امسال با افزایش قابل توجهی روبرو شده است، گفت: «آمارها حکایت از تغییرات گسترده در جمعیت مسافر از کشورهای همسایه دارد. مثلا تعداد سفر عراقی‌ها به ایران در پنج ماه نخست امسال تحت تاثیر نوسانات ارز برابر با کل سال ۹۶ بوده است. پارسال یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۸۵ عراقی به ایران سفر کردند که رشد آن در مقایسه با سال ۹۵ با یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۲۰۱ نفر مسافر نیز منفی ۳.۱ درصد بوده است.» ‌

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *