پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اصرار روحانی به استفاده از ژنرال‌های اخراجی

اصرار روحانی به استفاده از ژنرال‌های اخراجی





۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹

اصرار روحانی به استفاده از ژنرال‌های اخراجی

ربیعی جزو گزینه‌های سخنگویی دولت است

ژنرال‌های اخراجی دولت یکی یکی به کابینه برمی‌گردند.

پس از اینکه حسن روحانی برای ولی‌الله سیف حکم مشاوره پولی و بانکی را زد، حالا شنیده می‌شود علی ربیعی قرار است سخنگوی دولت شود. 

روز گذشته خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع آگاه در دفتر رییس‌جمهور نوشت که ربیعی و حاجی‌میرزایی به عنوان گزینه‌های اصلی سخنگوی دولت مطرح هستند. نفر دوم از شهریور 92 تاکنون دبیری هیات دولت را عهده‌دار بوده. ربیعی هم که از ابتدای دولت یازدهم تا یک ماه پیش وزیر کار بود.

او مرداد امسال در حالی با تصمیم مجلس از کار برکنار شد که جدای از پرحاشیه بودن جلسه استیضاح او، تجمعات و اعتراضات کارگری در یک سال اخیر در کشورمان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از کارشناسان معتقدند که بخشی از این اعتراضات به عملکرد ضعیف ربیعی برمی‌گردد.

اگرچه هنوز انتصاب ربیعی به سمت سخنگویی دولت قطعی نشده اما مطرح شدن نام او به عنوان گزینه سخنگویی با واکنش  مثبتی روبرو نشده. به خصوص آن که هفته گذشته هم روحانی سیف را به سمت مشاور پولی و بانکی خود منصوب کرد، آن هم در شرایطی که بحرانی شدن وضعیت ارز و موسسات مالی و اعتباری در دوران ریاست سیف در بانک مرکزی، صدای اکثر کارشناسان را درآورده بود و همین انتقادها باعث شد روحانی یک ماه پیش از پایان ماموریت سیف، جایگزین او را معرفی کند.

تصمیمات سوال برانگیز روحانی در روزهایی که او در سطح پایینی از محبوبیت قرار دارد، می‌تواند کار را برای دولتی که سال گذشته با 24 میلیون رای بر سر کار آمد، سخت کند. به خصوص که در شرایط فعلی که آمریکا با همکاری برخی کشورهای منطقه شمشیر را برای ایران از رو بسته، چیزی جز همراهی مردم نمی‌تواند کشور را از این پیچ سخت به سلامت عبور دهد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *