سایت خبری پیام ما آنلاین | روحانی: ویروس بدبینی منتشر می‌کنند

روحانی: ویروس بدبینی منتشر می‌کنند





۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۳

روحانی: ویروس بدبینی منتشر می‌کنند

رییس‌جمهور یک بار دیگر با گلایه از انتقادات اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، هدف منتقدان را پیروزی در انتخابات 1400 دانست

فاصله حسن روحانی با جناح‌های سیاسی روز به روز بیشتر می‌شود.

او که در پنج سال گذشته سعی کرده بود خود را رییس‌جمهوری فراجناحی جلوه دهد، حالا در بحرانی‌ترین شرایط دوران حضور خود در پاستور، نه حمایت اصلاح‌طلبان را دارد و نه اصولگرایان. تکلیف جناح راست که از همان سال 92 تقریبا معلوم بود. این جناح در انتخابات پنج سال پیش در مقابل روحانی از جلیلی و قالیباف حمایت کرد و در انتخابات سال گذشته تمام توان خود را برای به قدرت رسیدن رییسی به کار بست. بدین ترتیب مشخصا اصولگرایان را نمی‌توان جزو حامیان روحانی به حساب آورد. 

در سوی مقابل اما اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 و 96 تمام توان خود را برای رییس‌جمهور شدن روحانی به صحنه آوردند. اگرچه که می‌دانستند او بیشتر اصولگراست تا اصلاح‌طلب، اما برای به قدرت نرسیدن اصولگرایان تندرو، به روحانی رای دادند. حالا در فاصله سه سال مانده به پایان دوره ریاست جمهوری روحانی، اصلاح‌طلبان هم به تدریج پشت او را خالی می‌کنند. اتفاقی که نتیجه گردش به راست پاستور نشینان در یک سال اخیر بوده.

حاصل این تنهایی روحانی در ماه‌های اخیر استیضاح دو وزیر و البته کشاندن او به مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان بوده.

با ادامه انتقادات اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از دولت، صبر روحانی هم به سر آمده. او روز گذشته برای دومین بار در هفته جاری از آن‌ها گلایه کرد. گلایه‌ای که البته بدون کنایه نبود.

گلایه با چاشنی کنایه

آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشته، رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت پس از گفتن این که برخی امروز ویروس بدبینی را در کشور در سخنانشان و تریبون‌ها و رسانه‌هایشان منتشر می‌کنند. گفت که سخنان رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان هیچ‌ نقطه ابهامی را باقی نگذاشت و ایشان به صراحت گفتند که امروز زمان آن نیست که کسی بخواهد پشت دولت را خالی کند. وی اضافه کرد که «تا انتخابات زمان بسیاری باقی مانده است. هیچ کس نباید تصور کند که تخریب دولت می‌تواند برای آن‌ها چه در انتخابات سال آینده و چه در انتخابات سال ۱۴۰۰ رای بوجود بیاورد. کسانی که اینگونه فکر می‌کنند مردود این آزمایش تاریخی در ایران خواهند بود و ملت ایران راجع به آنها قضاوت خواهد کرد. پس از آنکه از این گردنه عبور کردیم، تاریخ حرف‌ها، رفتار و جملات آن‌ها باقی خواهد ماند و مردم قضاوت می‌کنند که در شرایط سخت، آ‌ن‌ها برای کاهش یا افزایش دشواری مردم چه رفتاری داشته‌اند.»

او شنبه گذشته هم در اختتامیه جشنواره شهید رجایی گفت که «دولت نمی‌تواند از یک طرف با آمریکا مبارزه کند و از طرف دیگر حواسش به راست و چپ باشد؛ دولت که نمی‌تواند در سه جبهه بجنگد. امروز روبروی دولت، آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده است و راست و چپ به عنوان دو جناح باید حامی دولت در این میدان جنگ باشند وگرنه اگر من بخواهم به راست یا چپ جواب دهم، ما به جایی نمی‌رسیم.» روحانی آنجا هم مسائل انتخاباتی را به میان کشید و گفت: «من می‌فهمم که سال دیگر انتخابات است و به نوعی این کاره هستم و سال‌ها در انتخابات شرکت کردم و می‌دانم شرایط انتخابات به چه معناست اما امروز همه چیز را باید کنار بگذاریم چراکه امروز روز آزمایش بزرگ ملی ماست.» او به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هشدار داد که «بدانند با وارد کردن فشار به دولت نه تنها محبوب مردم نمی‌شوند بلکه مغضوب آن‌ها نیز خواهند شد.»

***

فقط چند کشور معلوم‌الحال

در کنار آمریکا هستند

رییس جمهور کشورمان در جلسه هیات دولت گفت که امروز متحدان آمریکا از لحاظ سیاسی در کنار آن قرار نداشته و حتی متحدین سنتی نیز از این کشور فاصله گرفته و نسبت به این فاصله گرفتن افتخار می‌کنند. این در حالی است که زمانی آن‌ها برای اینکه در کنار آمریکا بودند، افتخار می‌کردند. روحانی با بیان اینکه امروز به جز چند کشور معدود معلوم‌الحال هیچ‌کس در کنار آمریکا قرار ندارد، اضافه کرد که امروز آمریکا در بدترین شرایط جهانی قرار گرفته و حتی سازمان‌های بین‌المللی مانند یونسکو، سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی انرژی اتمی و دادگاه دادگاه کیفری بین‌المللی با سیاست‌های آمریکا موافق نیستند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *