پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کیهان سخنگوی جریان نه به دیپلماسی است

کیهان سخنگوی جریان نه به دیپلماسی است





۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹

مشاور روحانی:

کیهان سخنگوی جریان نه به دیپلماسی است

مشاور رییس جمهور ایران نسبت به مواضع روزنامه کیهان درباره حضور نیافتن حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

حسین شریعتمداری، مدیر مسوول کیهان در آستانه برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یادداشتی با عنوان «فرصتی برای تحقیر ترامپ» نوشت: «خودداری آقای روحانی از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند پاسخ دندان‌شکنی به اهانت‌های بی‌وقفه ترامپ باشد. ضمن آنکه مگر حضور همه ساله آقای روحانی در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل چه دستاوردی داشته است که با عدم حضور ایشان از دست برود؟!»

حسام‌الدین آشنا در واکنش به این یادداشت روز گذشته در توییتر خود نوشت که «کیهان قدیمی‌ترین و  ارشدترین سخنگوی جریان کوچک ولی قدرتمند «نه به دیپلماسی» در ایران معاصر است. کیهانیان غیاب را «پاسخ دندان شکن» و حضور را «بی‌دستاورد» می‌دانند.  به یاد داشته باشیم حتی در دعواهای خیابانی هم اهانت‌های بی‌وقفه» را با «خودداری از حضور» پاسخ نمی‌دهند.» او در توییت دیگری هم نوشت که «من نمی‌گویم رییس‌جمهور ایران در مجمع عمومی شرکت بکند یا نه.  من نمی‌گویم در جلسه شورای امنیت شرکت کنند یا نه. بلکه می‌گویم  استدلال برای عدم حضور در مجمع از ترس امکان حضور در جلسه شورای امنیت غلط است.»  آشنا کنایه‌ای هم به سفرهای احمدی‌نژاد به آمریکا زد و نوشت که «در ضمن یادم نمی‌آید در جریان حماسه کلمبیای رییس‌جمهور قبلی، کیهانیان در باره اهانت به ایشان یا ایران نگرانی ابراز کرده باشند یا هیچ‌گاه از دستاوردهای سفرهای همیشه موفق ایشان سوال کرده باشند.»

11 سال پیش حضور احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا با جنجال‌های زیادی همراه شد و عده‌ای از حاضران توهین‌هایی به رییس‌جمهور وقت ایران کردند.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *