پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۷۰ میلیون تراکنش مشکوک

۷۰ میلیون تراکنش مشکوک





۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷

۷۰ میلیون تراکنش مشکوک

24شرکت در منازل مسکونی فعالیت می‌کردند که مالیات آن‌ها پس از بررسی به ۹۸۳۰ میلیارد تومان رسید

رییس کل سازمان امور مالیاتی به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: در زمینه تراکنش های بانکی، پارسال ۶ هزار و پنج تراکنش مشکوک بالای پنج میلیارد تومان شناسایی و برای ۱۲ هزار میلیارد تومان، مالیات صادر شد.

سیدکامل تقوی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: ۷۰ میلیون رکورد و تراکنش افراد مشکوک در دستور رسیدگی است که از این میزان، چهار هزار مورد فرار مالیاتی شناسایی شده و یک هزار مورد فرار مالیاتی در دستور کار رسیدگی است.

به گفته وی، در سه ماهه امسال با کمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی ۲۳ عملیات اجرایی موفق برای شناسایی مودیان مشکوک به فرار مالیاتی انجام شد.

وی ادامه داد: در همین منطقه جغرافیایی ۲۴ شرکت در منازل مسکونی شناسایی شدند که فعالیت های وسیعی انجام می دادند؛ مالیات ابراز شده آنها ۴۲۴۰ میلیارد تومان بود اما پس از بررسی به ۹۸۳۰ میلیارد تومان رسید.

تقوی نژاد اظهار داشت: در حوزه مناطق آزاد نیز از ۲۰۵ شرکتی که در بخش خرید و عرصه محصولات پتروشیمی در بورس فعال بودند، چهار هزار میلیارد تومان اصل و جریمه مالیاتی صادر شد‌.

وی درباره شرکت های صوری نیز گفت: از ابتدای پیگیری این موضوع، چهار هزار شرکت شناسایی شدند؛ فقط 500 شرکت در سال گذشته شناسایی شد.

این مقام مسئول به شناسایی یک میلیون و ۹۰۰ هزار مودی جدید مالیاتی از طریق سامانه جامع مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت: دادسرای ویژه فراریان مالیاتی در قوه قضاییه در شرف تاسیس است.

وی در ادامه افزود: با همراهی دولت و مجلس و طی مراحل قانونی، مالیات بخش تولید از 25 درصد کنونی به 20 درصد کاهش می یابد.

به گفته تقوی نژاد، از ابتدای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان مردادماه امسال، 262 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی و عوارض کسب شده که 89 هزار میلیارد تومان عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص یافته است.

وی از صدور ۲۲ هزار میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی برای فراریان مالیاتی خبر داد و گفت: در زمینه شناسایی شرکت های صوری از کارت های بازرگانی در چند ماه اخیر افرادی شناسایی شدند که به میزان سه هزار میلیارد تومان از مدارک و اسناد هویتی دیگران سوء استفاده کرده اند.

وی به مردم هشدار داد که مدارک هویتی و اسناد خود را در اختیار دیگران نگذارند زیرا علاوه بر جرایم مالی، مجازات کیفری دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *