پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گردشگری گلستان اسیر چادرهای مسافرتی

گردشگری گلستان اسیر چادرهای مسافرتی





۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶

گردشگری گلستان اسیر چادرهای مسافرتی

فراهم نبودن بسترهای گردشگری سبب شده تا مسافران در هر نقطه‌ای اقامت داشته باشند

 

 

 

به گفته رییس انجمن حامیان بافت ها و محوطه های تاریخی سرزمین گرگان کمتر مورد توجه مسوولان استانی قرار گرفته است.

آنطور که مهر می‌نویسد فاتح میرفندرسکی ضمن اظهار خرسندی از حضور مسافران در فصل بهار و تابستان به استان گلستان، می گوید: فراهم نبودن بسترهای مهم گردشگری در استان باعث شده تا مسافران در هر نقطه ای اقامت داشته باشند.

وی با بیان اینکه این روند چهره نازیبایی به شهر و مناطق جنگلی استان می دهد، می افزاید: اقامت مسافران در این شرایط نه تنها سبب رونق اقتصادی استان نخواهد شد بلکه آسیب محسوب می شود زیرا بسیاری از آن ها حتی پیش پا افتاده ترین مایحتاج خود را به همراه داشته و از هر نوع خرید در استان خودداری می کنند. اما یک کارشناس ارشد حوزه گردشگری نظری خلاف­ عقیده رییس انجمن حامیان بافت ها و محوطه های تاریخی سرزمین گرگان دارد و علت این رفتار مسافران را مقصدنبودنِ گلستان برای سفر می داند.

مهدی سقایی می گوید: استان­های مازندران و گیلان در حوزه گردشگری و تفریحی، به خصوص گردشگری ساحلی برنامه و الگوی خاصی داشتند و این درمقایسه با گلستان که به تازگی درحوزه مقصدشدن گردشگری گام برداشته، متفاوت است. این عضو هیات‌ علمی دانشکده گردشگری موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی عامل توسعه نیافتگی اقتصادی استان در حوزه گردشگری را ایراد در فرهنگ میزبانی استان می داند و می افزاید: تفاوت قیمت کالای ارائه شده به مسافر در مقایسه با هم استانی ها، نشان دهنده مشکل در فرهنگ میزبانی استان است.

وی نوع برخورد با گردشگر، چگونگی کسب درآمد از مسافر را از مولفه های مهم فرهنگ میزبانی ارزیابی می کند و ادامه می دهد: تا زمانی که فرهنگ میزبانی رواج نیابد کسب درآمد مناسبی از مسافر در استان نخواهیم داشت. این مدرس دانشگاه از استفاده افراد غیر متخصص در حوزه گردشگری انتقاد می کند و می افزاید: برای تدوین سیاست گذاری ها و رونق صنعت گردشگری باید از نظر افراد متخصص استفاده کرد. وی به طبقه بندی بازار هدف و شناسایی نیازهای گردشگران از هر طبقه اقتصادی تاکید می کند و می گوید: باید برنامه ریزی اقامت مسافران به گونه ای تعریف شود که هم به شرایط اقتصادی میزبان کمک کند و هم اینکه توانایی مالی مسافران در نظر گرفته شود.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *