پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سایه‌های تلگرام پابرجا ماندند

سایه‌های تلگرام پابرجا ماندند





۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۲

سایه‌های تلگرام پابرجا ماندند

معاون قضایی دادستان کل: تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و طلاگرام تمسخر دستور قضایی فیلتر تلگرام است

ادامه فعالیت طلاگرام و هاتگرام که قرار بود از 15 شهریور به سرنوشت تلگرام دچار شوند،  با واکنش تند معاون دادستان کل روبرو شد.

اردیبهشت امسال بود که تلگرام فیلتر شد اما نسخه‌های فارسی آن کماکان به کار خود ادامه دادند. این موضوع با واکنش دستگاه قضا روبرو شد.  خرداد امسال ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی از بومی شدن این نسخه‌ها خبر داد و گفت که با آخرین مهلتی که به آن‌ها دادیم، تا ۱۵ شهریور باید به یک پیام‌رسان ۱۰۰ درصد بومی تبدیل شوند.

حالا با گذشت سه روز از این مهلت نه تنها این پیام‌رسان‌ها بومی (به این معنا که آنچه در تلگرام نشان داده می‌شود در آن‌ها نشان داده نشود) نشدند که شنیده شده مهلتشان تمدید هم شده است.

این اتفاق موجب شد بسیاری از رسانه‌های اصولگرا از وزارت ارتباطات انتقاد کنند. در همین حال عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل در کانال شخصی خود در یکی از پیام‌رسان‌های بومی واکنش تندی به مسدود نشدن طلاگرام و هاتگرام نشان داد. او نوشت که یکی از اهداف فیلتر تلگرام، پیشگیری از وقوع جرم از طریق مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی و جایگزینی آنها به جای تلگرام بوده است بنابراین تمدید مهلت فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام در واقع به تمسخر گرفتن دستور قضایی فیلتر تلگرام بوده و اقدامی برای تضعیف و نهایتا نابودی پیام‌رسان‌های داخلی و دادن تنفس مصنوعی برای ادامه حیات تلگرام در فضای مجازی کشور است. به گزارش تسنیم، او همچنین نوشت که ادامه فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام، خواسته یا ناخواسته، کمک به جنگ اقتصادی دشمن و هموار کردن راه خروج سرمایه و ارز و دخالت بیگانگان در امور اقتصادی کشور است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *