پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس‌جمهور در فاز حمله

رییس‌جمهور در فاز حمله





۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۱

رییس‌جمهور در فاز حمله

گلایه روحانی از انتقادات جناح‌های سیاسی و تشر به صادرکنندگانی که با تاخیر ارز در اختیار سامانه نیما قرار می‌دهند

روحانی عصبانی شده است. این را می‌توان از سخنان روز گذشته او فهمید. 

رییس جمهور کشورمان که روزهای پرفشاری را پشت سر می‌گذارد، اختتامیه چهاردهمین جشنواره شهید رجایی را فرصتی مناسب برای گله‌گذاری و البته تشر به منتقدانش دید. حسن روحانی ابتدا  پیکان انتقاداتش را به سوی دو جناح سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا گرفت که این روزها هر دو در ایراد گرفتن از دولت از یکدیگر سبقت می‌گیرند. اتفاقی که البته ناشی از سیاست‌های دولت دوازدهم در یک سال گذشته بوده. سیاست‌هایی که نه  توانسته حامیان روحانی در انتخابات 96 را راضی کند و نه رقبای او را. نتیجه این سیاست‌ها استیضاح دو وزیر و البته کشاندن رییس جمهور به مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان در یک ماه گذشته بوده است.

دیگر به نظر می‌رسد صبر روحانی از انتقادات پرشمار اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تمام شده. روز گذشته او گفت که «دولت نمی‌تواند از یک طرف با آمریکا مبارزه کند و از طرف دیگر حواسش به راست و چپ باشد؛ دولت که نمی‌تواند در سه جبهه بجنگد. امروز روبروی دولت، آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده است و راست و چپ به عنوان دو جناح باید حامی دولت در این میدان جنگ باشند وگرنه اگر من بخواهم به راست یا چپ جواب دهم، ما به جایی نمی‌رسیم.» 

کنایه انتخاباتی

رییس جمهور برخی از انتقادات را به انتخابات مجلس یازدهم که سال آینده برگزار می‌شود ربط داد و گفت که «من می‌فهمم که سال دیگر انتخابات است و به نوعی این کاره هستم و سال‌ها در انتخابات شرکت کردم و می‌دانم شرایط انتخابات به چه معناست اما امروز همه چیز را باید کنار بگذاریم چراکه امروز روز آزمایش بزرگ ملی ماست.» روحانی  همچنین به اصلاح‌طلبان  و اصولگرایان هشدار داد که «جناحی فکر نکند که اگر امروز علیه دولت حرفی گفت محبوب می‌شود بلکه بداند او در حال خطا و اشتباه است. بداند که با وارد کردن فشار به دولت نه تنها محبوب مردم نمی‌شود بلکه مغضوب آن‌ها نیز خواهد شد. مردم به آن‌ها پشت خواهند کرد.» وی البته با گفتن اینکه «همه جناح‌ها باید به میدان مبارزه در برابر دشمن بیایند. امروز ما دشمنی جز آمریکا و رژیم صهیونیستی و از نابشان نداریم؛ نه راست دشمن ماست و نه چپ و ما نباید با هیچ کدام مقابله کنیم بلکه همه باید باهم باشیم» از احزاب سیاسی خواست که به کمک دولت بیایند.

خیانت برخی در داخل

روی دیگر انتقادات تند و تیز روحانی به برخی صادرکنندگان بود. وی با اشاره به التهاب بازار ارز در داخل کشور گفت که «اگرچه قبول است که بخشی از این التهاب به دلیل فشار آمریکا و خارجی است اما به عنوان رییس دولت اعلام می‌کنم که بخشی از این التهابات داخلی است یعنی صادرکنندگان ما حتی صادر کنندگان دولتی و خصولتی ارزی را که باید امروز در اختیار سامانه نیما قرار دهند، 48 ساعت بعد در اختیار این سامانه می‌گذارند؛ این کار خیانت به کشور است و من نیز در این زمینه به یکی از مسوولان مربوطه روز گذشته دستور دادم اگر فردی این کار را کرد در اقدام نخست او را عزل و در گام بعدی او را به دادگاه معرفی کند.»  به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد که «امروز که حدود 6 ماه از سال می‌گذرد، باید 20 میلیارد دلار به بانک مرکزی و سامانه نیما می‌آمده اما نمی‌گویم که چقدر از این میزان آمده است؛ آیا این را هم می‌خواهیم  بر گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بیندازیم؟» 

اظهارات روز گذشته روحانی اگرچه در خصوص بازار ارز چندان تازه نبود اما انتقاد او از جناح‌های سیاسی می‌تواند به معنای افزایش فاصله او با اصلاح‌طلبان باشد. چرا که اصولگرایان در پنج سال گذشته منتقد اصلی او بودند اما اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر سعی در جدا کردن مسیر خود از وی داشته‌اند.

***

آمریکا هر روز درخواست مذاکره می‌فرستد

رییس جمهور کشورمان با انتقاد از سیاست‌های چند گانه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که حکام آمریکا از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر هر روز از طرق مختلف پیغام می‌دهند بیایید مذاکره کنید؛ دو هفته نمی‌گذرد که یک پیغام جدید می‌آید. روحانی با بیان اینکه آیا قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروسی که بیرون زده، اضافه کرد که ما پیغام و نرمش آن‌ها را در پیام ببینیم یا عمل ددمنشانه‌شان را؟ به آن‌ها می‌گویم که اگر راست می‌گویید و دوستدار ملت ایران هستید، چرا می‌خواهید به زندگی مردم ما فشار آورید؟ شما فکر می‌کنید که اگر چند ماه به مردم ما فشار آورید، آنها به خیابان می‌آیند؟ 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *