پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ماجرای خودسوزی مقابل شهرداری تهران

ماجرای خودسوزی مقابل شهرداری تهران





۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷

ماجرای خودسوزی مقابل شهرداری تهران

شهردار منطقه دو: به دلیل تغییر کاربری ملک صرفا به این فرد اخطار داده بودیم 

مردی حدودا 45 ساله صبح روز گذشته در مقابل شهرداری تهران خود را به آتش کشید.

خبرگزاری ایسنا گزارش داد که دو فرزند او هم همراه این مرد بودند و وی قصد داشته آن‌ها را هم با خود بسوزاند که با مداخله مردم و پلیس این اتفاق رخ نداده. پس از این حادثه اورژانس تهران در محل حاضر شد و مرد میانسال را به بیمارستان منتقل کرد. خبرگزاری فارس در این خصوص نوشت که این فرد دچار 50 تا 60 درصد سوختگی شده و وضعیت او وخیم است.

در حالی که خبرگزاری ایلنا ابتدا گزارش داد که این اتفاق در زمان حضور علی افشانی، شهردار تهران رخ داده، ساعتی بعد به نقل از محمد علی کریمی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ‌تهران نوشت که شهردار تهران از ساعت ۸ صبح در جلسه شهرداران کلانشهرها در وزارت کشور حضور داشت و حادثه خودسوزی در مقابل شهرداری دقایقی قبل از ساعت ۹ صبح اتفاق افتاد. البته ایرنا گزارش داد که شهردار تهران با ابراز تاسف از خودسوزی این شهروند دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرده است.

خبرگزاری تسنیم هم گزارش داد که این حادثه به دلیل فشارهای صورت گرفته از طریق شهرداری منطقه دو در شهرک مخابرات نسبت به مغازه‌ای بوده که این مرد داشته و در حالی که وی اخیرا مبلغی را بابت تغییر کاربری مغازه خود پرداخت کرده اما همچنان شهرداری تهران مجوز فعالیت او را صادر نکرده است. در همین خصوص رسول کشت پور، شهردار منطقه دو تهران گفت که هیچ‌گونه اقدامی در خصوص پلمپ یا جلوگیری از فعالیت ملک موردنظر صورت نپذیرفته و صرفا اخطار قانونی به فرد موردنظر ابلاغ شده است. به گفته او ملک مورد مناقشه یک خانه ویلایی دو طبقه است که فرد خودسوزی کرده مالک طبقه همکف این خانه بوده. او نسبت به تغییر کاربری و ساخت دو باب مغازه تجاری در پارکینگ ملک مزبور در سال‌های گذشته اقدام کرده. او اضافه کرده که  یکی از مالکان مشاعی هم نسبت به تغییر کاربری اعتراض دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *