پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نگرانی از روند افزایشی سرقت‌های خرد

نگرانی از روند افزایشی سرقت‌های خرد





۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴

نگرانی از روند افزایشی سرقت‌های خرد

رییس پلیس آگاهی ناجا: سرقت از منازل و خودرو در چهار ماه ابتدای امسال به دلیل مشکلات اقتصادی افزایش داشته است

رییس پلیس آگاهی ناجا نسبت به افزایش سرقت‌های خرد ابراز نگرانی کرده است.

به گفته سردار محمدرضا مقیمی، در چهار ماه ابتدای امسال سرقت از منازل 10 درصد و سرقت‌های خرد از جمله سرقت قطعات اتومبیل، لوازم داخل خودرو و جیب‌بری به میزان 10 درصد افزایش داشته است. به گزارش تسنیم او گفته «آنچه در سرقت‌های پر اهمیت نگران کننده است، سرقت منازل است که تاثیر بسیار بالایی در احساس امنیت شهروندان دارد و عمدتاً مردم هم برای پیشگیری از این سرقت‌ها چندان نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند. البته من تصور می‌کنم که افزایش سرقت از منازل ناشی از وضعیت اقتصادی کشور است.»

از ابتدای سال جاری اقتصاد ایران شرایط نابسامانی پیدا کرده. براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، در مرداد امسال خانوارهای ایرانی نسبت به مرداد 96 برای خرید کالا و خدمات یکسان باید 19.3 درصد بیشتر هزینه می‌کردند. این به معنی کاهش حدود 20 درصدی قدرت خرید مردم نسبت به یک سال پیش است. در همین حال قدرت خرید مردم در مرداد نسبت به تیر امسال هم 5.5 درصد کاهش داشته. این آمارها که برخی از نمایندگان مجلس معتقدند با واقعیت جامعه فاصله زیادی دارد، بیانگر افزایش مشکلات اقتصادی در کشورمان است که بیشترین فشار را بر اقشار کم درآمد وارد می‌کند. 

در پی افزایش مشکلات اقتصادی، رییس پلیس آگاهی ناجا به خانواده‌ها توصیه کرده که منازل، بانک نیستند. او با انتقاد از نگهداری ارز، پول و طلا در منازل گفته ما مستمراً به مردم هشدار داده‌ایم که از نگهداری طلا، وجوه نقد و ارز در منازلشان اجتناب کنند ولی متأسفانه هنوز شاهد مواردی هستیم که در سرقت از منازل میلیون‌ها تومان پول به سرقت می‌رود. به گفته سردار مقیمی مواردی بوده که از یک منزل مسکونی 200 میلیون تومان، 500 میلیون تومان و حتی در یک فقره سرقت میلیاردی شمش‌ طلا انجام شده است و این نقدینگی بالا در منازل، جذابیت سرقت منازل را افزایش داده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *