پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آمارگیری

آمارگیری





۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶

آمارگیری

ایسنا نوشت:”تعداد زرافه ها از فیل ها کمتر شده

است” طنزیماتچی ضمن تردید در صحت این خبر، شاهد عینکی را فراخواند و به او گفت:”شما ماموری که سراسر دنیا را بگردی و تک تک فیل ها و زرافه ها را بشماری و نتیجه اش را به من گزارش دهی!” شاهد عینکی پشت کله اش را خاراند. طنزیماتچی گفت:”چرا پشت کله ات را می خارانی؟کارت را انجام بده. این یک گزارش تحقیقی است.” شاهد عینکی گفت:”حالا باید کجاها را بگردم؟” تغار که تا این لحظه ساکت بود، گفت:”

تو مگر تا حالا راز بقا را ندیده ای؟ خب در سرزمین های گرم و استوایی از هند گرفته تا آمریکای آفریقا و آمریکای لاتین و… هم فیل هست و هم زرافه!”

شاهد عینکی دوباره پشت کله اش را خاراند و گفت:”چه جوری بشمارم؟” تغار گفت:”خب، یک کاغذ بردار گوشه بالای سمت راست بنویس فیل و گوشه بالای سمت چپ بنویس زرافه! دور دنیا راه بیفت هر کدام از این دو نوع حیوان را دیدی، جلوی آن ضربدر بزن!” شاهد عینکی کله اش را دو دستی خاراند و گفت:”

حالا کاغذ از کجا بیارم؟ روزنامه ها دارند از بی کاغذی تعطیل می شوند که.” طنزیماتچی به بهانه برداشتن کاغذ، رویش را برگرداند تا شاهد عینکی متوجه خنده هایش نشود. کاغذ سفیدی از روی جاتغاری برداشت و به دست شاهد عینکی داد

شاهد عینکی پشت کله اش را خاراند و کاغذ به دست از تغارنیوز بیرون رفت و در افق محو شد.

تغار توی بغل طنزیماتچی پرید و با هم قهقهه زدند. تغار گفت:”تفریح خوبی بود برای امروز! فکر کنم همکاران مان در رسانه های دیگر هم در این بیکاری و بی پولی و بی کاغذی دارند شاهدان عینکی شان را دست می اندارند.” طنزیماتچی به افقی که شاهد عینکی در آن محو شده بود،خیره شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *