پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چشم طمع خودروسازان به گرانی خودرو

چشم طمع خودروسازان به گرانی خودرو





۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵

چشم طمع خودروسازان به گرانی خودرو

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: کمبود قطعه بهانه است، خواب رشد یکباره قیمت‌ها را در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در سر می‌پرورانند

بازار خودرو در حالی دچار نوسان شده که از یک سو خودروسازان خواهان افزایش قیمت‌ها هستند و از سوی دیگر برخی می‌گویند فعلا نباید افزایش قیمتی رخ دهد.

در حالی که از سوی خودروسازان اعلام شده که در حال حاضر ۷۰ هزار دستگاه خودرو در دو شرکت خودرو سازی کشور به دلیل کمبود قطعات در حالت توقف و دپو قرار دارند، به همین دلیل عرضه خودرو در بازار کم شده و قیمت‌ها بالا رفته، سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفته آنچه خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها اعلام کرده‌اند، از جمله کمبود قطعه، بهانه‌ای بیش نیست و آن‌ها خواب رشد یکباره قیمت‌ها را در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در سر می‌پرورانند. به گفته او «خودرویی که امروز از کارخانه بیرون می‌آید، مربوط به تولید هفت تا هشت ماه پیش است که با ارز ۳۸۰۰ تومانی تأمین قطعه شده‌است؛ چرا در حالی که کمتر از یک ماه از تحریم صنعت خودروسازی می‌گذرد، می‌گویند قطعه نداریم.» او اضافه کرده که «تا دیروز خودروسازان با پیش کشیدن بحث خودکفایی، آدرس غلط به مردم می‌دادند و امروز می‌گویند قطعه تمام کرده‌اند.»

این اظهارات در حالی است که نگاهی به قیمت خودروهای دست دوم در بازار نشان می‌دهد آشفتگی بازار خودرو روز به روز بیشتر می‌شود. مهر گزارش داده قیمت هر دستگاه پراید دوگانه سوز مدل ۹۲ حدود ۲۶ میلیون تومان، تیبا مدل ۹۲ حدود ۲۶ میلیون تومان، ال نود مدل ۹۶ حدود ۸۲ میلیون تومان، تیبا مدل ۹۳ حدود ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پراید ۱۳۱ بدون رنگ ۲۸ میلیون تومان است. پراید مدل ۹۰ ای ایکس ۲۴ میلیون تومان، پراید مدل ۸۳ انژکتور ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید هاچ بک ۱۳ میلیون و ۲۰۰ تومان، سمند SE مدل ۹۴ حدود ۴۳ میلیون تومان و پراید ۱۳ ۱ مدل ۹۷ نیز ۳۹ میلیون تومان است. 

در حالی پراید دست دوم به مرز 40 میلیون تومان نزدیک شده که در سال 87 و زمانی که پراید هفت میلیون تومان قیمت داشت، با 40 میلیون تومان می‌شد تویوتا کرولا صفر (مدل ۲۰۰۸)،  سوناتا صفر و  ب‌ام‌و سری سه دست دوم مدل 2005 خرید.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *