پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مخالفت مجلس با بودجه پسماندها

مخالفت مجلس با بودجه پسماندها





۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴

مخالفت مجلس با بودجه پسماندها

کلانتری: دولت بیش از ۱ میلیارد دلار برای بهبود وضعیت پسماندها بودجه گذاشت اما مجلس موافقت نکرد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر سرمایه‌گذاری انجام نگیرد دلالی و تورم رونق می‌گیرد بنابراین باید در هر شرایطی از سرمایه‌گذاران استقبال و شرایط را برای حضور آنان فراهم کرد. عیسی کلانتری در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: پیش‌بینی نکردن مشکلات زیست‌محیطی برای طرح‌های عمرانی نتیجه‌ای جز گرفتاری برای مردم ندارد. به عنوان مثال ذوب آهن اصفهان به جای اینکه در شرق باشد باید در غرب اصفهان ساخته می‌شد و نیروگاه شهید رجایی به دلیل مکان‌یابی نامناسب ۲۰ درصد به آلودگی هوای تهران اضافه کرده است.وی دلیل این مشکلات را فقدان آمایش سرزمین در کشور دانست و گفت: متاسفانه به دلیل این نقص نمی‌دانیم چه صنعتی در کجا مناسب است و نسبت به سواحل شمالی و جنوبی کم‌ توجه بوده‌ایم.کلانتری با تاکید بر اینکه مسائل زیست‌محیطی به هیچ وجه نمی‌تواند بازدارنده‌ توسعه باشد و توسعه هم نباید به محیط زیست ضربه بزند، ادامه داد: در گذشته مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها اختیارات کافی نداشتند و برای ۹۹ درصد کارها باید از تهران مجوز می‌گرفتند که خوشبختانه این مشکل حل شده است. کلانتری با تاکید بر اینکه در بهره‌گیری از محیط زیست باید حقوق نسل‌های آینده محترم شمرده شود، گفت: استفاده بد از تکنولوژی بیشترین ضربه را به محیط زیست می‌زند.

وی با اشاره به وظایف سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: یک سری وظایف، اجرایی و دسته‌ دیگر سیاستگذاری، نظارتی و پایشی است و دولت تدبیر و امید به موضوع پسماندها، گرد و غبار و احیای تالاب‌ها توجه جدی دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت بیش از ۱ میلیارد دلار برای بهبود وضعیت پسماندها بودجه گذاشت اما مجلس با این اعتبار موافقت نکرد، تصریح کرد: امروز شهرهای شمالی از این موضوع رنج می‌برند و در حال نابودی هستند. معاون رییس جمهور گفت: دولت برای حل موضوع گرد و غبار ۲۰۰ میلیون دلار را اختصاص داد اما مجلس تنها با ۱۰۰ میلیون دلار آن موافقت کرد و همه‌ی این مبلغ را هم برای خوزستان گذاشت، در حالی که امروز سیستان و بلوچستان هم دارد نابود می‌شود. جازموریان و استان فارس هم وضعیت خوبی ندارند.

کلانتری با اشاره به مسائل اقتصادی کشور هم گفت: مسائل اقتصادی ما ریشه سیاسی دارد و برای مشکلات سیاسی نمی‌توان نسخه‌ی اقتصادی پیچید و نباید در شرایط تحریم اجازه دهیم وحدت ملی خدشه‌دار شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر وامید هیچ اصراری بر تکرار مصوبه‌های اشتباه هم ندارد، تصریح کرد:  در نظام جمهوری اسلامی هر کس به اندازه‌ اختیاراتش مسئول است. معاون رییس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت دولتمردان در دولت تدبیر و امید شفاف است و حقوق همه مدیران دولت مشخص است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *